Tags: reclama, reclama ieftina, promovare, emailing, newsletter

Mai mult ca sigur, intrebarea aceasta v-a chinuit de multe ori, asa cum a chinuit pe orice manager adevarat care intelege rolul extraordinar pe care il joaca PROMOVAREA unui produs sau serviciu.

Dar, inainte de toate, o precizare: termenul este, totusi, relativ. Putem vorbi de o campanie publicitara de 25.000 euro, dar care sa aduca vanzari de 250.000 euro, la fel cum putem vorbi de anunturi de cateva sute de mii de lei intr-un ziar, dar care sa nu aiba absolut nici un efect, pentru ca ziarul a fost ales gresit (caz in care cele cateva sute de mii de lei nu inseamna , ci doar bani aruncati in vant).

Un raspuns potrivit la intrebarea "Exista reclama ieftina si eficienta?", prin prisma raportului cost/eficienta, l-ar putea constitui newsletterul sau e-mailingul. Aceasta forma de promovare presupune expedierea online a unui newsletter cu informatii si oferte, strict catre acele persoane/firme care au mari sanse sa fie interesate de oferta dvs.

De exemplu, daca aveti o firma de decoratiuni interioare, nu renteaza sa raspanditi prin oras 10.000 de fluturasi publicitari, din care 98% vor ajunge la indivizi cu venituri modeste sau medii, carora nici prin cap nu le trece sa apeleze la serviciile dvs. pentru a-si aranja casa. Veti descoperi, in schimb, ca e mult mai eficient sa trimiteti cateva sute de emailing-uri catre persoane selectate din baza de date a firmei.

Ceea ce face e-mailingul mai atractiv, in comparatie cu alte metode promotionale, clasice sau de ultima ora, este o suma de incontestabile avantaje. Astfel, prin excelenta, emailingul...

...este selectiv - nu se adreseaza fara discernamant unei mase amorfe si indiferente, ci unui grup-tinta, despre care se stie ca are trebuinta de produsul ce urmeaza a fi promovat;

...este personalizat - mesajele sunt concepute si realizate de o maniera care flateaza prin consideratia aratata clientului si stimuleaza raspunsurile pozitive. Doar vanzarile la domiciliu si prezentarile demonstrative in spatii publice presupun o relatie mai directa, dar acestea sunt si considerabil mai costisitoare;

...este prietenos - deoarece ii lasa consumatorului dreptul de a decide, spre deosebire de cele doua metode mai sus amintite, care adesea intimideaza si par ca ii forteaza mana;

...este acrosant - intrucat monopolizeaza atentia destinatarului, intr-o maniera foarte eficace si profunda, pentru durate cuprinse intre cateva secunde si cateva minute bune. In acest ultim caz, timpul este suficient pentru ca pledoaria sa-si faca efectul;

...este eficient - pentru ca ofera mai mult spatiu de adresare decat un anunt de mica publicitate, este infinit mai ieftin decat un clip TV, induce mai multe optiuni decat un panou de afisaj, fidelizeaza mai multi clienti decat spoturile radiofonice.

O rata de raspuns de peste 15% la mailing este foarte buna si reprezinta un randament mult mai bun decat al oricarei alte metode promotionale. In plus, mailingul permite o masurare exacta a reactiei, pentru ca stiti oricand cate scrisori ati trimis si la cate din ele ati primit raspuns.



|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial