Tags: gratis, gratuit, oferte, mostre, afacere, vanzari


In general, nimic nu-i gratis, intr-o economie de piata totul are un pret. Wow, dar cat ne place cand primim ceva gratis! Asa functioneaza natura umana. 

Oamenii sunt incantati de produsele care le sunt oferite gratuit si daca acestea sunt de buna calitate metoda distibuirii de mostre devine un mijloc sigur de a castiga clienti. Totusi, mostrele sunt scumpe - nu orice antrepreno si le poate permite - dar pot fi eficiente pentru stimularea vanzarilor.

Atentie la metoda pe care o alegi - trebuie sa tii seama de tipul de piata, de obiectivele pe care ti le-ai propus, de instrumentele folosite de concurenta si de investitia pe care esti dispus sa o faci.

Cea mai scumpa metoda de promovare sunt mostrele care se distribuie gratuit potentialilor consumatori care au astfel posibilitatea sa incerce produsul lansat pe piata. 

Aceste oferte gratuite sunt livrate direct, prin agenti specializati (nu se poate sa nu va fi batut niciodata la usa un astfel de comisionar cu o punguta de detergent, un plic de sampon sau un tampon igienic), prin posta (in Romania a existat o astfel de campanie la un detergent), direct in magazinul de desfacere (tineri care ofera cutiute de iaurt, bomboane sau alte produse), alipite unui produs din aceeasi gama (o punguta de detergent lichid de rufe atasata unei sticle de detergent lichid de vase). 

Daca produci si pui in vanzare mai multe produse sau oferi mai multe tipuri de servicii, vanzarile grupate te pot ajuta sa castigi clienti. Spre exemplu poti construi o oferta de doua produse la  pretul unuia singur sau sa realizezi un pachet de doua produse cu un pret mai mic decat daca sunt achizitionate separat. 

Ai grija ca intre cele doua produse sa existe o legatura, astfel incat sa nu te trezesti ca oferi cumparatorului un obiect de care nu are de fapt nevoie. 

De exemplu, este de presupus ca cine cumpara o periuta de dinti are nevoie - chiar daca nu imediata - si de pasta de dinti, dar nu se poate deduce ca un client care cumpara bureti de bucatarie are nevoie si de crema de ghete.

Consumatorii calculeaza din ce in ce mai atent avantajele achizitionarii unui produs sau altul. Data fiind concurenta este esential sa le oferi ceva in plus. 

Orice cadou este bine venit daca este facut asa cum se cuvine

In tarile occidentale se obisnuieste ambalarea produselor in recipienti refolosibili (de exemplu, sucuri de fructe puse in sticle care pot fi folosite ulterior pe post de shaker). Daca nu iti permiteti conceperea unor ambalaje speciale, poti oferi articole promotionale - tricouri, pixuri, baloane etc. 

Aceste cadouri pot fi o frumoasa surpriza daca sunt trimise prin posta sau un stimulent important daca sunt oferite exact in punctele de vanzare. 

Mai multe firme mari producatoare de tigari au distribuit la punctele de vanzare cupoane care trebuiau sa fie completate de catre cumparatori cu adresa exacta. Si-au creat astfel o baza de date importanta si le-au putut trimite acasa consumatorilor produse promotionale. 

Acestea sunt de cele mai multe ori nimicuri lipsite de importanta in sine, dar foarte utile pentru atragerea si fidelizarea clientilor. Sunt si in Romania foarte multe firme care se ocupa exclusiv cu productia de materiale promotionale la preturi accesibile si in forme creative, foarte interesante.

O metoda de promovare foarte intalnita in Statele Unite sunt premiile de fidelitate care constau in puncte acumulate la achizitionarea fiecarui produs. 

Vanzari bune!


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial