Tags: plan marketing, greseli in marketing, strategii gresite, concurenta

Un plan de marketing este unealta cea mai potrivita pentru un antreprenor de a-si lansa cu succes o afacere sau de a o falimenta in cel mai scurt timp. Cercetarea de piata si consultarea specialistilor inaintea luarii deciziilor de marketing sunt solutiile cele mai eficiente pentru a va pastra in topul antreprenorilor din nisa pe care o reprezentati.

Iata cele 11 greseli pe care trebuie sa le evitati:

1.  Planurile de afaceri, de buget si de marketing sunt proiectate defectuos si nu sunt realiste.
2. Intrarea pe o piata in care competitia este acerba, iar dvs. nu detineti nici resursele financiare necesare si nici experienta care sa va permita sa supravietuiti concurentei.
3.  Nu stabiliti clar categoria consumatorilor carora va adresati. Faptul ca nu stiti pentru ce tip de clienti lansati produsele si serviciile afacerii dvs. va poate aduce in situatia imposibilitatii de a face fata asteptarilor si nevoilor acestora.
4.  Nepozitionarea pe o anumita nisa a afacerii sau pe una gresita. Inainte de a demara orice afacere aveti nevoie de multa munca de documentare. Aflati cat mai multe informatii despre nisa pe care doriti sa o dezvoltati, consumatorii carora i se adreseaza si ce tehnici de marketing trebuie sa folositi pentru a ajunge la acestia.
5. Comiteti o mare greseala cand puneti accentul pe castigarea de noi clienti in loc sa va axati pe fidelizarea celor vechi. Procesul de atragere de noi clienti este mai costisitor decat cel de mentinere a relatiilor cu cei vechi.

6.  Sunteti inconsecvent in afirmatii, promisiuni si actiune, pierzand astfel increderea clientilor si angajatilor.
7.  Lansarea unui nou produs sau serviciu fara prospectarea pietei si fara testarea sa
8.  Lipsa promovarii afacerii dvs. Nici un produs sau serviciu nu se poate vinde singur daca nu este facut vizibil catre audienta potrivita, la momentul potrivit si prin intermediul canalului adecvat.
9.  Mularea pe strategiile competitiei. Este important sa stiti ce produse sau servicii noi lanseaza concurenta, ce strategii de marketing adopta, dar nu trebuie sa va lasati competitorii sa va dicteze pasii in afacerea dvs. Nu uitati cat de importanta este inovatia si originalitatea in orice afacere.

10.  Slaba orientare catre customer service si ignorarea nemultumirilor acestora. Tratati cu promptitudine plangerile acestora, tineti-i la curent cu noile produse sau servicii pe care le lansati si tratati-i cu respect si profesionalism.

11.  Website-ul afacerii nu este updatat, user-unfriendly si ofera o imagine nefavorabila asupra firmei dvs.

In concluzie, antreprenorul trebuie sa tina cont de aceste greseli clasice si sa incurajeze feedback-ul din partea clientilor si a angajatilor pentru o stare continua de imbunatatire si inovatie a intregii afaceri.

Autor: Maria Nicutar

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial