Tags: marketing, publicitate, target, oferta, reclama, headline, David Ogilvy, google, adwords, pay-per-click

Cum sa testezi si sa masori rezultatele din marketing cand vine vorba de publicitate si marketing?
Cum sa testezi si sa masori rezultatele din marketing pentru a economisi timp si bani?

Exista doua cuvinte care pot face diferenta atunci cand vine vorba de publicitate si marketing. Testare si masurare.

Pe langa economisirea timpului si a banilor, testarea si masurarea rezultatelor initiativei tale din advertising si marketing vor creste profitul si iti vor permite sa identifici ce merge si ce nu merge. Iti prezint 4 pasi care te vor ajuta in majoritatea eforturilor tale din publicitate.

1. Urmeaza formula TOR: target, oferta, reclama. Acestea sunt 3 elemente care stau la baza unei promovari puternice.

Presupunand ca iti cunosti publicul tinta, reclama ta ar trebui sa fie plasata acolo unde sunt si potentialii tai consumatori. Daca nu iti cunosti piata, acesta este primul lucru pe care trebuie sa-l afli atunci cand identifici starea si valabilitatea afacerii tale. Daca nu ai niciun segment de piata, inseamna ca afacerea ta nu este valabila.

Cand scrii headline-ul, asigura-te ca incluzi o oferta valabila. Vezi "Ogilvy on Advertising" a lui David Ogilvy pentru a observa cum au facut ei. Poti, de asemenea, sa cauti in online pentru a afla cum procedeaza marketerii cu acest lucru.

In cele din urma, reclama ta trebuie sa includa ceva care sa determine consumatorii sa treaca la actiune, sa ia atitudine. Ceva care sa ii determine sa te sune, sa iti viziteze site-ul sau sa ia legatura cu tine intr-un fel.

2. Incepe cu reclamele de testare. Acestea pot fi reclamele care ocupa putin spatiu sau chiar anunturile online prin Google.

Una dintre istorioarele mele preferate referitoare la eficienta reclamelor de testare este a lui Ian Ayres, care s-a gandit ca "Sfarsitul intuitiei" ar fi un nume extraordinar pentru noua lui carte. Asa ca a facut un test prin Google AdWords si a descoperit ca titlul "Super zdrobitorii" a atras cu 66% mai multe raspunsuri.

Un astfel de test este usor de facut si nu este deloc costisitor, astfel incat sa iti dai seama daca produsul sau serviciul oferit de tine este cu adevarat in target.
 
3. Atrage raspunsuri. Daca targetezi piata potrivita cu o oferta decenta si cu un indemn clar la actiune, atunci ar trebui sa generezi cateva raspunsuri bune.

Acum este momentul sa examinezi ce ar trebui sa faci pentru a creste acele raspunsuri, pentru a modifica reclama castigatoare si pentru a o testa inca o data. Daca anunturile tale de promovare nu genereaza niciun raspuns, renunta la ele si mergi mai departe.
 
4. Elimina, modifica si dezvolta. Odata ce ai gasit ceva care functioneaza, te poti extinde. Daca coordonezi o reclama cu spatiu mic, de exemplu, incearca un spatiu mai mare.

Daca postezi reclama in online, imbunatateste-ti pay-per-click-ul zilnic sau incearca nise noi. In timp, vei gasi reclama potrivita si vei invata cum sa iti organizezi resursele de marketing cat mai eficient.

Tine minte, odata ce faci munca grea pe moment, vei fi mai eficient in intreg procesul si in a identifica ceea ce te ridica, dar si ce te coboara, eliminandu-le pe acestea din urma.
 
Dar poti ajunge in acest punct numai dupa ce testezi si analizezi ceea ce faci. In fond, numerele sunt ghidul tau catre succes. 

Exista reclama ieftina si eficienta? Vezi aici!

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial