Tags: marketing, ipod, Apple, iTouch

Am senzatia ca s-a intamplat ceva cu marketingul de calitate in ziua de azi. La ce ma refer cand spun "marketing de calitate"? Cunosti genul acela de marketing care se lipeste de tine si te determina sa iei atitudine si sa treci la actiune?

Singurul gen de marketing care m-a miscat in ultimii cativa ani a fost cel facut de Apple. De unde stiu asta? Pentru ca detin 3 ipod-uri.

Probabil te gandesti ca mai degraba produsul este cel care te impinge sa treci la actiune si iti modifica comportamentul, si intr-adevar, cand vine vorba de i-pod, nu pot sa neg asta. Totusi, imi sustin parerea ca in anumite feluri, marketingul trebuie sa fie mai bun decat produsul.

Apple si-a mentinut un anumit nivel de succes cu marketingul lor, iar acum marketingul nu trebuie neaparat sa fie strans legat de campaniile precedente, dar trebuie sa convinga consumatorii actuali ca produsele lor curente nu mai sunt suficiente.
 
Pare ca acest lucru este deja rezolvat, aratandu-ti ce anume nu poti face cu aparatura ta actuala. Prezentandu-ti acestea intr-un mod care este in contradictoriu cu satisfactia ta actuala, te fac sa te gandesti ca ipod-ul tau - care a fost foarte bun pana la un moment dat - a devenit inadecvat si invechit. Pentru mine, asta este marketingul adevarat.

Deci, ce poti invata din milioanele de dolari pe care Apple le investeste in fiecare an in publicitate? Cred ca raspunsul la aceasta intrebare este sa lucrezi intens la dezvoltarea produsului impreuna cu echipa ta, facandu-l pe consumator sa aiba sentimente atunci care il foloseste. De exemplu, cand imi folosesc iTouch-ul, ma simt bine, puternica si implinita. Nu as fi ajuns la aceasta concluzie fara ajutorul marketing-ului.

Lectia pe care am invatat-o este ca marketing-ul, daca este facut corect, ne ajuta sa ne dam seama ce simtim despre un produs. Odata ce ai clienti si potentiali clienti care traiesc emotii pentru produsele tale, iti dezvolti clienti fideli.

Data viitoare cand te gandesti la o campanie de marketing, stabileste cum vrei sa se simta consumatorii cand folosesc produsele tale.
 
Stabileste intregul proces de luare a deciziei de cumparare pentru a reusi sa produci sau sa starnesti aceste sentimente. Odata ce ai fost in stare sa faci asta cu succes, creativitatea, mesajele de marketing si promotiile ar trebui sa fie relativ usor de produs.
 
Deci, asta numesc eu marketing de calitate!

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial