Tags: reclama, brand, marketing, produs

Multe companii folosesc texte de promovare interesante si care pot capta atentia prin brand sau prin altceva - complet diferit de elementul care vrea sa atraga atentia (produsul promovat). Ce se intampla? Consumatorii isi amintesc aceasta reclama, dar nu au nici cea mai vaga idee de cele mai multe ori la ce era reclama respectiva. Asta inseamna o mare pierdere de resurse.

Daca avem un produs familiar, cu un mesaj obisnuit, probabil consumatorii ajung sa retina mesajul si numele nostru in timp ce mai fac si altceva. Isi pot imparti atentia deoarece reclama si mesajul sunt familiare si cunoscute. Asta inseamna publicitate facuta pentru a fi tinuta minte de consumatori.

Dar daca avem un brand nou, un mesaj nou sau ceva complicat de spus in cuvinte, consumatorii probabil nu vor fi capabili sa inteleaga acest mesaj in timp ce fac si alte activitati sau lucreaza intr-un mediu stresant.

Ce inseamna asta? Ca nu vom putea dezvolta mesaje noi sau complicate? Nu, inseamna doar ca trebuie sa fim mai atenti cu ceea ce ii determina pe clienti sa fie atenti si sa ne asiguram ca mesajul nostru este suficient de interesant pentru a-i atrage si pentru a se gandi la noi separat.

Ce atrage si mentine atentia?
Psihologii si academicienii din domeniul marketingului au descoperit ce atrage si ce mentine atentia. Voi prezenta cateva dintre acestea in cele ce urmeaza. Aceste lucruri te vor ajuta sa dezvolti o reclama, o promotie prin e-mail sau website-ul tau. Iti vor arata cum sa ai eforturi de marketing interesante si atractive.

La un nivel mai general, lucrurile atrag atentia daca sunt relevante, multumitoare, surprinzatoare si usor de inteles pentru persoana care le citeste. Exista o multime de metode prin care putem ajunge sa dezvoltam astfel de lucruri, dupa cum veti vedea.

Este personal relevant?
Consumatorii sunt atenti la lucruri care au legatura cu vietile lor, in special daca acestea corespund nevoilor, valorilor si idealurilor lor. De exemplu, mamele isi indreapta atentia catre reclame care au in prim plan copiii. De asemenea, noi suntem atenti la oamenii care arata, actioneaza sau seamana cu noi, probabil pentru ca ne gandim ca au aceleasi nevoi, valori si idealuri, aceleasi probleme, si probabil credem ca acestia stiu ceva ce noi nu stim.
 
Iti cunosti consumatorul tinta? Folosesti oameni asemanatori lui in reclamele tale? Sau pe site-ul tau?
Un alt mod de a atrage atentia consumatorilor este acela prin care adresezi intrebari retorice - acele intrebari care sunt create doar pentru efectul lor. Intrebari precum "Ti-ar placea sa castigi un milion de dolari?" sau "Nu esti fericit ca folosesti X? Nu ti-ai dori ca toata lumea sa il foloseasca?" il fac pe consumator sa gandeasca "Sigur ca as vrea"! Aceste intrebari determina consumatorul sa isi concentreze atentia catre brand-ul sau serviciile tale si catre ceea ce pot face acestea pentru el.

Te multumeste?
Avem tendinta sa apelam la lucruri care sunt prin natura lor incantatoare. Nu exista nicio indoiala ca aceasta afirmatie are semnificatii diferite. Vrem sa ne apropiem de lucruri care sa ne faca sa ne simtim bine si sa le evitam pe cele care ne fac rau.

Asadar, pentru marketer-ul care apeleaza la dorintele primitive ale consumatorilor, iata ce trebuie facut:

In primul rand, foloseste imagini atractive. Reclamele care contin modele atractive au un nivel de probabilitate mai mare de a fi observate, deoarece modelele emana in jurul lor sentimente pozitive sau atractie sexuala. Iti atrag atentia reclamele in care apar Cindy Crawford, Christie Brinkley sau Mel Gibson? Bineinteles ca da. Cu siguranta iti atrag atentia apusurile de soare, bebelusii draguti, mancarea apetisanta si camerele decorate frumos. La toate acestea te poti uita cu placere. 

Muzica este un alt mod de a transforma un lucru in ceva placut. Melodiile cunoscute au o putere considerabila de a atrage atentia, de aceea multe companii au folosit de-a lungul timpului melodii populare in reclame. Ideal este ca muzica aleasa sa se potriveasca cu mesajul pe care incerci sa il transmiti. Umorul poate fi de asemenea un alt dispozitiv de atragere a atentiei.

Problema cu umorul este ca nu toata lumea are aceeasi parere despre ce este amuzant. Si ca o gluma buna isi pierde farmecul dupa ce este spusa de cateva ori. Companiile gresesc in privinta umorului atunci cand gluma nu are nicio legatura cu reclama. Rezultatul? Oamenii isi amintesc umorul, dar nu si brand-ul sau mesajul.

Te surprinde?
Consumatorii sunt totodata atrasi de lucruri care ii surpind. Inca o data, evolutia explica acest fenomem. Suntem conditionati automat de lucruri surprinzatoare. Trebuie sa judecam imediat cum sa le raspundem (ar trebui sa luptam, sa fugim sau sa ne apropiem de acel lucru surprinzator?). Doua lucruri care te surprind in acelasi timp: noutatea si neobisnuitul.

Ne atrag atentia noutatile - acele lucruri noi si unice - pentru ca sunt diferite si necesita analiza. Desigur, sa fii nou, unic si diferit inseamna munca multa si creativitate. Reclamele animate de pe internet, tehnologia socanta, sunt metode de a atrage atentia prin noutate. Din pacate, o data ce apare ceva nou, toata lumea vrea sa copieze succesul lui, ceea ce il face sa devina invechit.

Adu-ti aminte ca produsele, pachetele si numele de branduri noi vor atrage atentia. Trebuie sa recunosti ca parfumul "Dirt" (murdarie) este diferit.

Inca ceva foarte important de retinut despre noutate: lucrurile noi nu sunt intotdeauna preferate. De exemplu, displacem adesea mancarea care are un gust diferit de ceea ce mancam de obicei. Acelasi lucru se intampla si cu stilurile vestimentare noi si cu muzica noua si neobisnuita.

Un alt lucru care atrage este imprevizibilul. Acesti stimuli nu sunt neaparat noi, dar sunt diferiti de cei cu care suntem obisnuiti.

Desi stimulii acestia care induc stari la care nu ne asteptam atrag atentia, folosind lucruri care sunt prea neobisnuite, ne pot produce confuzie. Trebuie sa fim atenti cu ei si sa decidem daca sunt prea ciudati pentru a fi folositi. Aceasta problema a fost ilustrata de campania Reebook in care au fost folosite imagini bizare precum un om cu trei picioare sau o balerina care aspira o peluza. Desi eficienta in captarea atentiei, imaginile au creat confuzie si au dus la insuccesul reclamei. 

Exista reclama ieftina si eficienta? Vezi aici!


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial