Tags: clienti, cumparatori profesionisti, produs, strategie, potentialul client


Vanzatorilor le place sa se planga de clientii lor. Una dintre cele mai frecvente astfel de plangeri se refera la faptul ca potentialii clienti par sa se hotarasca intotdeauna foarte greu daca sa cumpere sau nu un anumit produs. Tocmai atunci cand par pe punctul de a cumpara, se razgandesc brusc si isi amana decizia.

 

Intr-adevar, exista momente in care un cumparator pur si simplu nu poate sa ia o decizie. De multe ori insa, aceasta amanare este doar o strategie pe care cumparatorul o pune in aplicare pentru a obtine o oferta mai buna. Asta este in general valabil in cazul cumparatorilor profesionisti. De ce ar lua cineva o decizie rapida mai ales cand nu este obligat? In plus, de foarte multe ori, acesti clienti tind sa creada ca vor gasi o oferta mai avantajoasa daca mai asteapta putin. In acel moment vanzatorul crede ca doar printr-o reducere il va convinge pe client sa cumpere pe loc. In schimb, cumparatorii fac asta tocmai pentru ca au invatat din experienta ca strategia functioneaza!

 

Cei care se ocupa de vanzari se sperie insa mult prea usor. Aceasta este o tendinta pe care o avem cu totii fara sa ne dam seama deoarece gandim imediat negativ si vedem in reducerea pretului o solutie salvatoare. Asta este insa exact ceea ce spera si clientii!


Pentru a evita astfel de situatii, cei care se ocupa de vanzari trebuie sa inteleaga si sa identifice in mod rational de ce potentialul client ar trebui sa cumpere de la ei si in ce mod ceea ce vand ei va satisface dorintele si nevoile clientului. Pe masura ce se dezvolta aceasta gandire obiectiva, tendinta de a gandi negativ va fi tinuta in frau.


Cei care vand trebuie sa aiba incredere in ceea ce pot face. Asta inseamna incredere in aptitudinile de vanzare, in produs, in pret, precum si in posibilitatea de a-l ajuta pe client sa raspunda nevoilor sale prin cumpararea produsului respectiv.


Poti alege sa lasi teama sa iti determine viitorul, dar poti opta si pentru increderea in fortele proprii. Alegerea iti apartine, insa alege intr-un mod inteligent. Si profitabil.

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial