Tags: marketing, clienti, networking, branding, slogan, afacere


Daca nu crezi in Mos Craciun, poate ar trebui sa-ti schimbi parerea pentru ca barbosul acela cu burta si imbracat in costum rosu a reusit sa faca afaceri de miliarde de euro.

Generatie dupa generatie, toti am fost expusi la un singur brand, un singur mesaj si aceeasi imagine puternica. Asa cum Mercedes se foloseste de cuvantul "lux", iar Volvo de "siguranta", Mos Craciun s-a folosit intotdeauna de "speranta".

Fiecare dintre noi spera sa primeasca ceva. In vreme ce companiile se intrec in cat mai multe motive pentru a te convinge sa cumperi de la ei, Mos Craciun iti spune un singur lucru: "Fii copil cuminte sau poti sa speri in continuare!".

Il zaresti dintr-o mie de oameni

Motivul pentru care Mos Craciun poate fi recunoscut oriunde si atrage atentia imediat este aspectul sau diferit. Nu trebuie sa te pierzi in amanunte, ci sa mentii mesajul si imaginea cat mai clare si neobisnuite. Ia exemplul renului Rudolf cu nasul sau rosu care il ajuta pe Mos Craciun sa se orienteze cu sania prin vazduh. Asa-i ca nu-ti mai amintesti cum se numesc ceilalti sapte reni?


Ofera si vei primi inapoi

Cati dintre voi nu fac in acest moment un networking intens? Cati nu incearca sa creasca imediat cifra de afaceri? Toti vor, vor si iarasi vor! Priveste insa o clipa la felul in care procedeaza Mos Craciun.

El ofera mai intai. Gandeste-te ca oamenii in care ai incredere cel mai mult sunt cei care, de-a lungul timpului, ti-au oferit timpul lor, banii sau cunostintele lor. Mos Craciun a facut acelasi lucru: a construit sentimentul de incredere. Asa se explica de ce milioane de oameni cumpara in preajma sarbatorilor cu precadere produsele prezentate de... Mos Craciun.

Fa pe Mos Craciunul! Functioneaza!

Mos Craciun stie daca ai fost bun sau rau. Asta se traduce prin faptul ca Mos Craciun isi cunoaste "clientii" mai bine decat oricine altcineva. Stie de ce are nevoie fiecare in parte. Daca vrei un saxofon, nu o sa te trezesti ca ai primit un acordeon. Mos Craciun stie aceste lucruri pentru ca este interesat sa ofere. Pentru a oferi, trebuie sa stii exact ceea ce isi doreste clientul. Nu te teme ca acestia s-ar putea simti deranjati ca le-ai incalcat spatiul privat. Cand te-ai suparat tu pentru ca un curier ti-a adus de ziua ta tortul tau de ciocolata preferat?


Client pentru 100 de ani

Pe scurt, Mos Craciun nu pierde clienti. Niciodata. Unul dintre motivele pentru care acest lucru uimitor functioneaza atat de bine este ca Mos Craciun se gandeste la clientul clientului sau. Iar clientul clientului sau, in cazul lui Mos Craciun, este copilul cumparatorului.

Exista cateva secrete care il fac pe "clientii" lui Mos Craciun sa revina. Desi ar putea parea invechite, aceste metode functioneaza la fel de bine si astazi:

 

1. Branding consistent

Motivul pentru care nu avem incredere in vreme este fiindca se schimba de la o zi la alta. Continua sa afisezi peste tot acelasi mesaj puternic si cu traditie. Singurul motiv pentru care l-ai putea schimba ar fi daca acesta nu ar functiona.

2. Diferentiere

Mos Craciun stie cum sa fie diferit. Si tu poti crea o legenda din brandul tau. Asa cum Nike s-a folosit de "Just Do It", si tu poti gasi un slogan care sa iti reprezinte afacerea si care sa ramana pentru totdeauna in mintea celor care iti aud sloganul pentru prima data.

3. Construieste incredere

Daca nu esti tu cel care ofera primul, vei obtine rezultate slabe. Trebuie sa te concentrezi mai putin asupra ta si sa te reorientezi catre lucrurile de care are nevoie clientul tau. Afacerea tine doar de incredere.

4. Cunoaste-ti clientul

Colectarea de date si folosirea eficienta a acestora te vor conduce direct catre mintea clientilor tai si te vor conecta in permanenta la dorintele si nevoile acestora. De cate ori te vad, ar trebui sa te vada ca pe un Mos Craciun care soseste in oras.

5. Atrage-i din nou pe clientii inactivi

Toti clientii tai sunt ca niste vulcani care asteapta sa fie treziti. Nu te mai gandi la produsele pe care le ai deja. Gandeste-te la ce poti sa faci pentru a le trezi din nou interesul. 

Profita de aceste metode pentru a-ti atrage clientii si pentru a-i pastra pentru totdeauna exact asa cum Mos Craciun a reusit sa isi pastreze clientii de la o generatie la alta!


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial