Tags: produs, clienti, cercetare de piata, SEO, concurenti, proces de cumparare

 

Modelul de comportament al clientilor tai cuprinde trei procese importante de cumparare. Nu-ti cunosti cu adevarat clientul pana nu intelegi exact fiecare pas al proceselor de achizitie exercitate de acestia. Iata care sunt cele trei etape:

 

1. Cum cauta clientii tai un produs

Daca detii o firma de servicii mutari, clientii tai iti vor cauta compania in cartea de telefon. Daca esti avocat, vor ajunge la tine datorita recomandarilor facute de alti clienti. Secretul este sa identifici canalul pe care oamenii il folosesc pentru a cauta produsul pe care il vinzi. De fiecare data cand un produs este cumparat, intreaba-l pe client cum a ajuns la compania ta. Creeaza un formular online, apeleaza la serviciul clienti sau intreaba-i direct pentru a obtine aceste informatii atat de folositoare. Daca tu cheltuiesti lunar 2.000 lei pentru SEO, dar toata lumea te gasesti mai repede in cartea de telefon decat pe Google, nu crezi ca faci o mare risipa de bani?

 

2. Cum folosesc clientii produsul tau

Trebuie sa afli ce beneficii cauta clientii si ce doresc de la produs. De exemplu, sa presupunem ca vinzi bauturi energizante, iar printre clientii tai se afla si soferii de tiruri care au nevoie de energie pentru a conduce toata noaptea. Mesajul tau de marketing va trebuie sa fie astfel formulat incat sa promita cumparatorului ca il va ajuta sa ramana treaz si ca ii va alunga somnul. Trebuie ca tot ceea ce transmiti sa fie axat pe beneficiile pe care acestia le cauta in produsele de pe piata.

 

3. Cum fac alegerea

Pana in acest punct ai aflat deja cum gasesc oamenii un produs si cum il folosesc. Ar trebui ca de acum inainte sa ai niste vanzari garantate? Inca nu. Trebuie sa mai afli cum fac clientii alegerea de cumparare. Care este procesul lor de evaluare? Iti compara afacerea cu ceilalti concurenti de pe piata? Cauta referinte pe Internet? Toate astea tin de cercetarea de piata. Trebuie sa iti dai seama cum gandeste clientul tau in momentul in care e pe punctul de a-ti cumpara produsul. Asta te va ajuta sa iti dai seama care sunt acele lucruri de care te poti folosi pentru a-i convinge sa nu mai stea pe ganduri si sa iti cumpere produsul.


Succes in afaceri!

Autor: Ana Steinberg

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial