Tags: magazin online, afacere, Internet, afacere pe Internet, strategii de marketing, studiu de piata, concurenta, afacere online

 

Orice afacere necesita, in general, eforturi sustinute si o abordare profesionala, precum si un plan de afaceri si o strategie de marketing implementata in mod corect. Daca toate afacerile merg pe aceleasi principii de baza, nu toate greselile pe care le fac antreprenorii sunt similare. In cazul afacerilor pe Internet, acestea difera cel mai mult. Mai jos iti prezint cele mai importante greseli pe care trebuie sa le eviti in cazul in care afacerea ta se bazeaza pe un magazin online.

 

1. Inainte de toate, potoleste-ti nerabdarea si nu te astepta sa castigi sume fabuloase peste noapte. Tendinta este aceeasi in cazul tuturor antreprenorilor aflati la inceput intr-o anumita afacere, insa tocmai aceasta dorinta de a face bani rapid te va conduce intr-o directie care nu iti va aduce profit, ci te va indeparta de o strategie care sa iti aduca succesul. Concentreaza-te asupra consolidarii si dezvoltarii afacerii tale si in felul acesta nu iti vei abandona afacerea atunci cand vei vedea ca banii nu apar peste noapte, ci atunci cand toate etapele construirii unei afaceri au fost incheiate.

 

2. Invata de la ceilalti pentru ca nu te obliga nimeni sa faci experimente pe timpul si banii tai. Fa un studiu de piata, analizeaza-ti concurenta si vezi cum conduce aceasta o afacere online. Nu te poti lansa intr-un domeniu necunoscut sperand sa reusesti printr-un simplu noroc. Acumuleaza mai intai toate informatiile care te pot ajuta, vezi ce strategii poti aplica si evita sa folosesti la intamplare metode in speranta ca una dintre ele va avea succes la un moment dat. Nu uita, informatia inseamna putere!

 

3. Nu sari peste etapele standard ale unei afaceri doar pentru ca una dintre acestea ti se pare mai putin importanta. Trebuie sa ai un produs sau un serviciu pe care oamenii sa isi doreasca sa il cumpere si sa fie dispusi sa scoata din buzunar pretul cerut, sa te asiguri ca exista o modalitate prin care potentualii clienti sa afle la timpul potrivit de produsul sau serviciul pe care il ofera afacerea ta. Pe scurt, trebuie sa stii cum sa directionezi toate aceste etape astfel incat afacerea sa iti aduca profit.

 

4. Unii antreprenori nu iau in seama un element cheie al oricarei afaceri: publicul tinta. Acestia par sa uite ca nu ai cum sa conduci o afacere daca nu stii, inainte de toate, cui vrei sa vinzi produsul sau serviciul respectiv, mai exact, cui te adresezi pe piata. Iti va fi astfel imposibil sa faci o promovarea eficienta tocmai din cauza ca reclamele produselor tale nu vor fi directionate catre niciun fel de target. Prin urmare, elaboreaza un profil al potentialului cumparator si dupa ce iti vei da seama cum arata segmentul de piata caruia vrei sa te adresezi, poti trece la a face marketing.

 

5. Nu te grabi sa lansezi o campanie publicitara plecand de la o idee care nu a fost testata. Pe Internet, trebuie sa tii cont foarte mult de faptul ca informatia circula cu cea mai mare viteza si ca in momentul in care lansezi o reclama, nu vei mai putea sa o retragi. Analizeaza in amanunt (apeleaza, eventual, la ajutorul unei agentii de publicitate) si creeaza mai multe variante in incercarea de a gasi cea mai potrivita reclama care sa iti aduca profit si clienti noi.

 

6. Nu incepe sa iti agresezi potentialii clienti in speranta ca acestia vor da buzna sa iti cumpere produsele. Poti trimite mii de e-mailuri insa risti sa fii inclus in categoria "spam", iar oamenii sa iti considere din start afacerea ca fiind lipsita de seriozitatea. Creeaza un newsletter si ofera-le oamenilor sansa de a se abona la noutatile afacerii tale. In felul acesta, ii tii la curent cu produsele nou aparute, le poti trimite oferte sau ii poti informa cu privire la un concurs organizat in cadrul magazinului tau online, fara sa ii agresezi cu informatii de care unii oameni nu sunt interesati.

 


Atata vreme cat inveti cum sa manevrezi Internetul, nu ai cum sa dai gres. Trebuie sa profiti de faptul ca un magazin online iti ofera o cantitate uriasa de clienti, dar nu trebuie sa arunci navodul la intamplare sperand ca il vei trage la suprafata incarcat. Aplica strategii de marketing, testeaza-ti produsele inainte de a le lansa si tine cont de regulile care se aplica in orice afacere, indiferent de mediul in care aceasta se desfasoara.

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial