Tags: marketing, clienti, public tinta, competitori, produse, buget, mesaj, mijloace media, reclama

 Vestea buna sau rea despre marketing este ca pretul si rezultatele nu sunt neaparat interdependente. Astfel, poti plati acelasi pret si poti obtine fie rezultate bune, fie rezultate slabe. Daca depui insa efort in construirea unui plan de marketing, calitatea muncii tale isi va spune cuvantul, iar tu vei avea rezultate mai bune fara sa fii nevoit sa cheltuiesti mai mult.

 

Iti prezint mai jos o metoda eficienta si usoara de a-ti planifica strategia de marketing astfel incat sa observi rezultate foarte bune fara costuri suplimentare.

 

Mai intai de toate, trebuie sa iti cunosti fortele de care dispui. Pune-ti urmatoarele intrebari pentru a intelege mai bine atitudinea si gandirea clientilor tai:

 

De ce cumpara oamenii de la tine?
Ce le oferi in realitate clientilor tai?
Cu ce esti mai bun decat concurenta?
Ce aptitudini sau avantaje detii?

 

Raspunsurile la aceste intrebari sunt chiar avantajele pe care le ai in comparatie cu competitorii tai. Acestea sunt elementele care te fac sa iesi in evidenta si care ii fac pe consumatori sa aleaga serviciile sau produsele tale si nu pe ale altora. Avantajele acestea pot fi legate de pret, locatie, strategii, atitudine, capacitate de raspuns sau pur si simplu propria ta personalitate.

 

Oamenii cumpara de la tine pentru ca le oferi ceva ce nimeni altcineva nu le mai ofera. In momentul in care intelegi acest lucru ai facut deja primul pas catre un marketing mai bun.

 

In al doilea rand, trebuie sa iti identifici clientii (publicul tinta). Pentru a-ti promova afacerea trebuie sa te concentrezi asupra oamenilor care apreciaza ceea ce faci. Avantajele tale competitive te vor ajuta sa ii identifici astfel pe cei care iti apreciaza cu adevarat produsele sau serviciile.


 
De exemplu, daca locatia afacerii tale reprezinta un avantaj atunci clientii tai se vor raporta la acest factor. Daca pui accentul pe calitate, atunci acestia vor aprecia tocmai calitatea crescuta a produselor tale. Analizeaza-ti cumparatorii din acest moment si fa un profil pentru a decide asupra carui tip de client trebuie sa te concentrezi. S-ar putea sa ai mai multe publicuri tinta in acelasi timp in cazul in care ai mai multe tipuri de produse sau servicii. Cei care iti apreciaza insa produsele sunt si cumparatorii tai cei mai loiali.

 

In al treilea rand, trebuie sa creezi un mesaj care sa fie puternic. Secretul unui marketing de succes consta in a transmite mesajul potrivit oamenilor potriviti oricat de des iti permite bugetul. Asa ca ai nevoie de un mesaj care sa reaminteasca in permanenta clientilor de ce ar trebui sa aleaga produsele sau serviciile tale. Mesajul ar trebui sa contina avantajele mentionate mai sus, iar termenii folositi ar trebui alesi astfel incat sa atraga atentia celor carora te adresezi. Mai exact, vorbeste pe limba lor si spune-le exact ce vor sa auda. Mesajul trebuie sa fie in acelasi timp cat mai concis si clar. Pentru a-ti demonstra afirmatia poti adauga statistici si marturii ale unor clienti satisfacuti.

 

In ultimul rand, nu uita sa distribui acest mesaj (sau mai multe tipuri de mesaje daca te adresezi mai multor tipuri de consumatori) ori de cate ori iti permiti din punct de vedere financiar.

 

Fixeaza mai intai un buget pentru proiectul respectiv, obtine metodele cele mai bune de promovare pentru bugetul stabilit, concentreaza toate acele mijloace de publicitate asupra clientilor carora te adresezi. Daca ai un buget nelimitat, alege instrumente de transmitere a informatiei care se adreseaza in mod direct consumatorilor.

 

De exemplu, daca ai un magazin si stii sigur ca cei mai multi dintre clientii tai locuiesc pe o raza de cel mult 4 kilometri distanta de magazin, va trebui sa transmiti acest mesaj concentrandu-te asupra celor care locuiesc in zona respectiva. Este important sa transmiti mesajul respectiv de mai multe ori profitand de puterea repetitiei.

 

Nu te limita doar la publicitate outdoor, e-mailuri si scrisori de vanzare trimise prin posta. Orice ai face, incearca sa gasesti un echilibru al mijloacelor media folosite atunci cand iti faci auzit mesajul. Acest lucru va face ca afacerea ta sa se bucure de o incredere mai mare venita din partea clientilor si mareste eficienta mesajului.
 

  Exista reclama ieftina si eficienta? Vezi aici!



|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial