Tags: marketing, strategii, publicitate, publicul tinta, plan de marketing, afacere, produs, competitori, mediul online

Printre cele mai des intalnite greseli de marketing sunt si cele in care uiti de ce ai intrat prima data in aceasta afacere sau ce vrei de la produsul tau. Pentru ca succesul tau sa se mentina trebuie sa ai grija in permanenta de afacerea ta. De aceea, este important sa cunosti de ce anume trebuie sa te feresti atunci cand conduci o afacere.


1. Nu te culca pe o ureche. Doar pentru ca ai in acest moment ceva care poate fi considerat un plan de marketing bun, asta nu inseamna ca acelasi plan va mai functiona si maine. Ritmul pietii este astazi unul atat de accelerat incat trebuie sa fii intotdeauna cu un pas inainte. Fii in permanenta la curent cu ce fac competitorii tai. Navigheaza pe Internet pentru a afla ce este nou si despre ce se produs se vorbeste in mediul online.

 

2. Nu exagera avantajele unui produs. Mai devreme sau mai tarziu, faptul ca ti-ai subestimat clientii iti va dauna. Incearca sa eviti o promovare superficiala si ofera clientilor tai un mesaj de calitate.

 

3. Nu trebuie sa iti lipseasca echipa de cercetare si dezvoltare care iti poate oferi informatiile de care afacerea ta are nevoie cel mai mult. Testeaza-ti ideile pe ceilalti si evita greselile de tipul urmator: a existat la un moment dat o reclama foarte buna care vorbea despre o anumita banca. Toata lumea si-a amintit reclama, doar ca nu au reusit sa isi aminteasca si numele bancii respective.

 

4. Nu iti suspecta omul de marketing. Daca angajezi pe cineva sa se ocupe de marketing, angajeaza pe cineva in care ai incredere si lasa-l sa-si faca meseria. Un om de marketing cu experienta va sti intotdeauna ce anume nu merge intr-o afacere.

 

5. Nu renunta la plan inainte de o anumita perioada de timp. Exisa multi intreprinzatori care prefera sa renunte din prima daca o anumita metoda de promovare nu functioneaza. De obicei, e nevoie de trei incercari. Oamenii isi verifica e-mailurile si le sterg pe cele pe care nici nu si le-au dorit in casuta de e-mail. Fa-i sa-si doreasca e-mailurile respective! Indeplineste-le dorinta! Formula este urmatoarea: cand tu esti deja enervat si satul de atatea incercari, publicul tinta abia atunci incepe sa auda de ceea ce promovezi tu!

 

6. Nu trebuie sa fii timid. Chiar nu exista publicitate negativa, iar lucrurile chiar au un curs firesc. In unele cazuri, chiar si dupa un eveniment care pe o anumita perioada iti poate afecta afacerea, oamenii vor uita partea negativa a intregii intamplari si isi vor aminti doar numele produsului sau al firmei tale.

 

7. Nu renunta la curiozitate. Daca la un moment dat newsletterul tau inregistreaza o multime de click-uri, nu te bucura fara sa afli ce a produs acest lucru. A fost trimis intr-o zi speciala? A avut ceva diferit in continut? Mai multe ilustratii, mai putine? Un subiect captivant? Un nou aspect? Nu uita, poti intreba oricand pe unul dintre cei care au citit newsletterul respectiv!

 

8. Nu te gandi ca pentru marketing trebuie sa platesti. Foloseste din plin metodele de marketing fara costuri. Proclama-te un expert in domeniu si anunta presa ca vrei sa ti se ia interviuri. Profita de un eveniment national si fa-ti publicitate pe plan local.

 

9. Nu lasa o parte din afacerea ta acasa. Cartile de vizita si brosurile nu folosesc la nimic daca stau in birou sau intr-un dulap. Ia-le intotdeauna cu tine si profita de cea mai mica oportunitate pentru a-ti promova afacerea!

 

10. Nu e obligatoriu sa urmezi regulile. Fii strict doar atat cat trebuie. Este important ca mai intai de toate sa cunosti regulile de baza. Dupa aceea insa, ai voie sa le incalci si sa iti duci afacerea acolo unde experienta si instinctul te vor conduce.

 

Pentru a reusi, trebuie sa intelegi si sa traiesti marketingul. Priveste mereu in jurul tau ca sa vezi ce are succes si pastreaza o strategie de marketing vibranta si competitiva!

 

TOP 35 greseli antreprenoriale ce pot declansa esecul afacerii tale. Evita-le!

Articole Management


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial