Tags: concurenta, strategie, afaceri, competitori, comercianti, companii, clienti, produse

7 strategii inteligente de a nimici concurenta - si de a fi cu un pas in fata tuturor.

Afacerea este razboiul si competitia este dusmanul, nu-i asa? Gresit. Desi concurenta este un aspect fundamental de a fi in afaceri, antreprenorii destepti stiu ca a vedea competitorii exclusiv ca pe niste adversari este o gandire ingusta si probabil daunatoare. O strategie mai buna este sa construiesti aliante cu concurenta si sa ii lasi sa te ajute sa devii mai bun si mai puternic. Uite cum: 

 

Afla cine sunt competitorii tai. Acest lucru pare unul primar, dar este o greseala pe care multi oameni de afaceri si agenti de vanzari o fac. Daca detii un magazin, concurentii tai sunt, evident, ceilalti comercianti care vand produse similar (atat online, cat si direct). Dar asta nu e tot. De asemenea, concurezi si cu afacerile care vin in intampinarea cerintelor consumatorilor cu produse si servicii pe care tu nu le oferi si nu te-ai gandit vreodata sa le oferi, si cu afacerile care probabil iti fac produsele sa arate invechite. Trebuie sa stii care sunt toti concurentii tai, nu doar cei evidenti, dar si altii care se invart in aceeasi zona.

 

Afla cat mai multe lucruri posibile despre concurenta. Nu fi orb; acorda atentie oricarui lucru pe care il face unul dintre competitorii tai. Pregateste dosare inteligente pentru fiecare competitor. Uita-te la articole despre ei in ziare, jurnale si reviste. Studiaza-le site-ul. Foloseste programe ca Google Alerts pentru a te anunta ce se spune despre ei in online. Daca este posibil si practic, cumpara de la ei regulat pentru a le observa operatiunile direct de la sursa.

 

Dezvolta relatii cu concurenta. Odata ce ti-ai analizat concurenta, incearca sa ajungi la ea. Alatura-te asociatiilor de socializare din domeniul din care faceti parte, si incearca sa cunosti oamenii care detin si care lucreaza pentru companiile concurente. Nu poti sti niciodata unde vor conduce acele relatii.

 

Fii pregatit sa cooperezi si sa colaborezi atunci cand este necesar. Daca ceva urmeaza sa aiba un puternic impact pozitiv sau negativ asupra industriei, intalneste-ti competitorii pentru a va uni fortele si pentru a lua atitudinea corespunzatoare. De exemplu, vei dori sa va uniti pentru a impiedica legislatia care ar putea sa va afecteze companiile.


In functie de afacerea ta, e posibil sa iti dai seama ca unii competitori pot servi ca un backup de resurse. De exemplu, ai putea sa primesti o comanda care este prea mare pentru a putea sa o livrezi singur. Daca aveti o relatie buna, ai putea sa oferi o parte din lucrare competitorului tau. Sau daca competitorul sufera un dezastru si nu mai poate sa onoreze cerintele clientilor, poti veni sa il ajuti. Nu numai ca este o afacere buna, dar este si cel mai potrivit lucru pe care il poti face.

 

Lasa concurenta sa te faca mai bun. Cand un competitor ti-o ia inainte, fa tot posibilul si da-ti seama din ce cauza s-a intamplat - dar nu folosi asta ca pe o scuza pentru a accepta infrangerea. Odata ce ai inteles ce face rivalul tau incat piata il prefera, realizeaza ce ai putea sa schimbi pentru a fi mai atractiv decat concurenta. Nu copia pur si simplu tot ce fac ei; preia ideile lor, dar testeaza-le eficienta si imbunatateste-le.

 

Rezista dorintei de a concura la preturi. Este tentant sa tai preturile pentru a castiga clienti, dar este o strategie care nu merge pe termen lung. Intotdeauna va exista un produs mai ieftin. In schimb, concentreaza-te pe valoare si calitate.

 

Fii pregatit pentru concurenta care va juca murdar. Competitia corecta este minunata. Obliga pe toata lumea sa dea ce e mai bun. Insa nu toti competitorii joaca corect. Exista intotdeauna oameni care sa creada ca cea mai buna metoda de a-si dezvolta companiile este distrugerea celorlalti sau trisarea. Cand aceste lucruri se intampla, o actiune ca replica este necesara. Nu intarzia sa actionezi legal daca este potrivit.

 

Internetul este locul comun de a gasi competitori care nu joaca cinstit. Analizeaza ce se spune despre tine in online si pregateste un plan pentru salvarea reputatiei in caz ca devii targetul unui atac pe Internet.

 

Competitia este un aspect natural de a fi in afaceri intr-o economie capitalista. Trebuie sa fii vigilent, sa iti pastrezi segmentul de piata, asa ca lasa acest lucru sa iti ofere avantaje. O vorba chinezeasca inteleapta spune: " Tine-ti prietenii aproape si dusmanii si mai aproape" si daca se intampla sa transformi un dusman in prieten, cu atat mai mult.

Autor: Ana Steinberg

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial