Tags: marketing viral, promovare, strategii, buget, comunicare, recomandari electronice, parteneriate, servicii, cataloage

 

Exista mai multe metode prin care poti face marketing pentru afacerea ta si chiar daca fiecare plan iti sugereaza sa pui deoparte o suma din buget pentru a investi in reclama si strategii de promovare, nu trebuie sa uiti ca poti face foarte multe si fara sa cheltuiesti nimic. In primul rand, trebuie sa privesti in jur si sa iti dai seama ca poti gasi o multime de parteneri de marketing pe care ii poti considera ca fiind aliatii tai.

Ai incredere in ceea ce poate face comunicarea prin viu grai. Iti faci un site de prezentare foarte bun, trimiti e-mailuri, lipesti afise si pe deasupra mai obtii si promovare intr-un ziar local. Dupa o perioada, trimiti un chestionar si incerci sa vezi cum au aflat clientii de tine. Raspunsul pe care il vei primi cel mai des va fi urmatorul: "De la un prieten". Asadar, trebuie sa intelegi ca promovarea prin viu grai (care nu costa nimic) este unul dintre cei mai puternici aliati.

Nu uita nici de varianta electronica a promovarii prin viu grai. Aceasta poarta denumirea de marketing viral si nu reprezinta nimic altceva decat transformarea recomandarilor prin viu grai in recomandari electronice. Marketingul viral se foloseste de retelele de comunicare ale vizitatorilor sau clientilor care intra pe site-ul tau pentru a raspandi informatii despre afacerea ta in mod exponential.

Invata sa iti faci parteneri in marketing. Este ca o situatie din care toti cei implicati au cate ceva de castigat. Atunci cand iti faci promovare, poti sa faci publicitate si unui partener de marketing (cu conditia evidenta ca acesta sa actioneze intr-un domeniu diferit de al tau). In schimb, vei avea si tu parte de promovare prin metodele folosite de cei cu care ai incheiat astfel de parteneriate.

Profita de contactele tale cu presa si fa in asa fel incat afacerea ta sa ajunga la ziar. Bineinteles ca poti trimite oricand un comunicat de presa in care sa iti prezinti realizarile si sa speri ca cei de la ziar vor fi incantati de povestea ta, dar rezultate mult mai bune obtii daca iti inviti la pranz cunostinta care lucreaza in presa si ii spui dinainte ca vrei sa ii povestesti despre businessul tau.

Profita de clientii multumiti si cere de la acestia marturii. Posteaza-le mai apoi pe site-ul afacerii. Aceste marturii sunt mult mai convingatoare pentru ceilalti potentiali clienti decat prezentarile facute de tine in incercarea de a-i convinge sa iti cumpere produsele sau serviciile. 

Acestia sunt doar unii dintre aliatii tai de incredere de care ar trebui sa inveti sa te folosesti cat mai mult si cat mai repede posibil. Afacerea ta nu o sa atraga clienti daca iti pui sperantele doar in afise lipite in diferite locuri, fluturasi sau cataloage. Va trebui intotdeauna sa muncesti si de unul singur, iar partea cea mai buna este ca acest marketing atat de eficient nu te costa nimic.

Autor: Mihnea Dobre

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial