Tags: strategie, plan de marketing, marketing, public-tinta, consumatori, produs, clienti vechi, context competitional, profilul companiei, cercetare de piata

Cum poti construi un plan de marketing reusit? De cele mai multe ori, incercarile prea complicate pot da gres. Metode creative in exces, prea putine metode de evaluare sau o inconsecventa in construirea planului de marketing pot duce la un esec garantat.

 

In schimb, un plan bazat pe elemente simple, realist si bine implementat poate conduce afacerea pe drumul cel bun. Inainte de a trece la elaborarea unui plan de afaceri trebuie inteles rolul acestuia, precum si efectele la nivel de companie si angajati.

Planul de marketing trebuie construit in asa fel incat sa fie inteles nu doar de specialisti, ci si de angajatii companiei sau de potentialii investitori. Motivele pentru care un plan de marketing trebuie sa fie simplu si pe intelesul tuturor celor care au legatura cu compania in cauza sunt legate si de faptul ca marketingul nu inseamna doar publicitate sau modalitatea de a vinde produsele, ci implica orice contact al companiei cu publicul, iar asta inseamna ca toti angajatii trebuie sa inteleaga planul.

 

Mai precis, totul trebuie exprimat clar in planul de marketing care trebuie sa includa si felul in care trebuie sa se implice angajatii (inclusiv modul de a raspunde la telefon). In plus, este esential sa se tina cont de contextul competitional care poate fi usor identificat prin modul in care o companie se diferentiaza  de competitori.

 

O greseala des intalnita in elaborarea unui plan de marketing este identificarea gresita a publicului-tinta prin alegerea unui sector de clienti cat mai mare si, in acelasi timp, nedefinit in intregime. Pentru identificarea corecta a publicului-tinta caruia i se adreseaza produsele sau serviciile companiei, este necesara cercetarea de piata care ofera informatii pretioase despre obiceiurile de consum ale clientilor, profilul companiei pe piata, precum si date referitoare la strategiile de promovare aplicate.

 

Iata cateva sfaturi utile care pot ajuta la construirea unui plan de marketing eficient :

1. Simplu, concis si eficient. Un plan de marketing nu trebuie sa abunde in creativitate fara sa aiba esenta. Un continut dificil de inteles va avea un efect daunator. Un plan bun de marketing urmeaza un algoritm matematic astfel incat creativitatea trebuie sa se incadreze in anumite limite, iar accentul sa cada pe partea de strategie.

2. Identificarea profilului. Compania trebuie sa stie in ce loc anume se situeaza pe piata si prin ce aspecte se diferentiaza de ceilalti concurenti.

3. Definirea publicului-tinta. Publicul este elementul cheie care tine in viata orice companie. De aceea, acesta trebuie definit in mod exact, fara a se folosi o descriere generala si, prin urmare, incompleta. Cercetarea de piata este o metoda prin care publicul-tinta este identificat in mod corect.

4. Partea de research. Cercetarea de piata ofera informatii importante legate de oportunitatile de pe piata, publicul-tinta, obiceiurile de consum, nevoile consumatorilor, profilul companiei, nisa pe care activeaza aceasta si multe alte informatii esentiale.

5. Stabilirea bugetului. Deoarece planul de marketing are o structura clara si exacta, stabilirea unui buget nu trebuie scapata din vedere, iar sumele acordate fiecarei etape vor fi precizate in mod clar.

6. Etapa de evaluare. Planul de marketing trebuie sa includa si modalitatile de evaluare a strategiilor aplicate pentru a constata care sunt tacticile care nu functioneaza si care nu aduc rezultate bune companiei.

7. Implementarea. Dupa ce planul a fost finalizat si testat, se trece la punerea in practica a acestuia. Este important ca planul sa fie urmat intocmai pentru a obtine reusita vizata. Un plan bun de marketing isi va dovedi eficienta abia dupa un an, un an si jumatate, asa ca rabdarea este o strategie buna.

8. Clientii vechi. Multe planuri de marketing se axeaza numai pe atragerea de clienti noi si pe cresterea cifrei de afaceri, uitand sa includa si strategii de mentinere si stimulare a clientilor vechi. De cele mai multe ori, costa de sase ori mai mult sa vinzi un produs unui client nou decat unui client deja existent.

 

Prin urmare, un plan de marketing trebuie sa tina cont de cateva reguli esentiale. Daca acestea sunt urmate, reusita in afaceri nu are cum sa ii ocoleasca pe managerii care stiu ce inseamna o strategie de marketing aplicata corespunzator.


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial