Tags: slogan, motto, companie, angajati, clienti, serviciul cu clientii, afacere, valori, standard, Disneyland, Ritz-Carlton


Cand vrei sa iti inspiri angajatii sa ofere servicii de buna calitate clientilor, incepe prin a-ti da seama care sunt convingerile tale.


Cel mai important factor pentru succesul unei companii, in special una noua, este, probabil, serviciul cu clientii. Este dovedit ca un restaurant cu mancare buna si serviciu impecabil cu clientii va fi un mare succes, in timp ce un restaurant cu mancare buna, dar servicii sarace cu clientii, va da faliment imediat.


Este simplu sa spui "vom furniza servicii extraordinare clientilor nostri", dar este mai dificil decat crezi atunci cand treci la actiune. Cum poti sa aduci si sa pastrezi pasiunea pentru servicii excelente, atat pentru tine, cat si pentru angajatii tai? Un pas important este sa creezi un slogan companiei, unul care reflecta convingerile puternice pentru servicii de calitate pentru clienti.


In ciuda faptului ca este foarte important sa ai un slogan, multi antreprenori trec cu vederea peste acest lucru cand isi incep afacerile. Probabil ca simt ca sloganul este evident, sau probabil nu au timp sa il creeze.


Stim cu totii ca a incepe o afacere inseamna un haos controlat. Este incantator, este nebunesc, iar antreprenorii fac orice ca sa puna totul la punct. Cu atatea lucruri pe cap, multi antreprenori pun pe locul doi ceea ce cred ca este mai putin important, si astfel, nu acorda timp crearii valorilor si motto-ului. Chiar daca inteleg importanta lor, se gandesc ca vor ajunge si la ele cand vor avea mai mult timp.


Dar ti-ai dat seama ca timpul nu devine niciodata mai mult? Ne gandim mereu ca vom avea mai mult timp intr-o zi, dar, de fapt, avem din ce in ce mai putin. Este ciudat, dar timpul trece din ce in ce mai repede.


Daca esti unul dintre cei care se intreaba ce este acela un slogan, si de ce ai avea nevoie de el pentru a-ti conduce afacerea, lasa-ma sa iti explic de ce este necesar sa acorzi un timp crearii motto-ului tau, cat mai repede.


Gandeste-te  la ce se intampla acum un an sau doi. Comenzile vin ca si cum nu exista ziua de maine, iar tu si angajatii tai sunteti in aceasta afacere pe fuga. Si pare ca singurul scop al afacerii tale este sa procesezi acele tranzactii. Clientii devin numere de comenzi. Cativa dintre ei devin clienti fideli. Angajatii vin si pleaca, chiar si cei buni. Si incepi sa simti ca faci eforturi imense fara sa ai un scop precis, in afara de nota de plata.


Un slogan bun le va aduce aminte clientilor de ce exista afacerea ta. Ii va motiva si le va da incredere. Sloganul arata valorile comune care permit angajatilor sa inteleaga importanta experientelor cu clientii si sa colaboreze mai mult pentru a ajunge la un standard ridicat. Un motto bun, bine comunicat, va motiva angajatii sa munceasca cu mai mult drag.


Trebuie sa iti concepi sloganul gandindu-te care sunt convingerile tale si ale companiei. Pentru a te ajuta, ar fi bine sa ne analizam doua companii pe care probabil le cunoasti, si vei vedea ca le poti recunoaste dupa motto.


Sloganul primei companii rezista pe piata de mai bine de 50 ani si suna cam asa: " The happiest place on earth". Bineinteles, Disneyland. Chiar daca gasim multe motive pentru care Disneyland este un succes, hai sa ne uitam la cateva pe care le poti aplica astazi in compania ta.


Standardul pentru serviciul cu clientii de la Disneyland este asa de simplu, si inca incredibil de eficient, incat a fost adoptat de mai multe afaceri mici si mijlocii. Serviciul lor cu clientii inglobeaza conceptul de a fi "pe scena" si "in afara scenei". Zona din afara scenei este locul doar pentru angajati, unde nimeni altcineva nu poate intra. Si aici este singurul loc unde li se permite sa isi discute problemele personale. Dar cand angajatii se afla in zonele principale din parc, se considera ca sunt "pe scena", si trebuie sa lase in spate toate problemele personale pe care le au.

 Zambetul trebuie sa le apara pe fete, indiferent de ce se intampla in vietile lor. Si au un singur scop: sa faca fericiti clientii si sa le lase impresia ca asta este cea mai tare experienta pe care au trait-o in viata lor. Cand sunt "pe scena", angajatii se dedica in totalitate pentru a face din Disneyland "cel mai fericit loc de pe pamant".


La inceput, multe afaceri au doar cativa angajati si nu vad o prioritate in ridicarea standardelor privind serviciul cu clientii. Dar odata cu trecerea timpului, cand incep sa aiba probleme, nu stiu ce sa faca cu angajatii care au o atitudine delasatoare. Dar niciodata nu este prea tarziu sa iti imbunatatesti serviciul cu clientii. Gandeste-te la modelul Disneyland: este simplu, distractiv si chiar functioneaza.


Al doilea exemplu de slogan puternic apartine unei companii din industria hoteliera. Isi trateaza clientii cu atata pasiune, ca si cum acesta ar fi unicul lor scop. Suna aproape imposibil sa iti determini angajatii sa trateze clientii in felul asta, nu?


Sloganul lor este: " Ladies and gentlemen serving ladies and gentlemen". Este Ritz-Carlton. Si pentru a intelege importanta sloganului, fiecare angajat al hotelului face un training de cateva zile inainte sa i se permita inceperea lucrului in hotel. Sloganul, care este dezbatut de echipa pe durata trainingului, sugereaza angajatilor cum ar trebui sa gandeasca despre ei si despre oaspetii lor. Aceasta filozofie puternica, frumos exprimata doar in cateva cuvinte, a ajutat Ritz-Carlton sa ajunga un mare succes. Imagineaza-ti cat de mult contribuie un slogan la succesul afacerii.


Acum, ca stii ce inseamna, ce presupune un slogan, si cum te poate ajuta, am o provocare pentru tine si echipa ta: da-le timp de gandire o saptamana angajatilor tai sa creeze un slogan pentru companie. Apoi organizati o intalnire unde acesta sa fie singurul subiect dezbatut, si analizati motto-ul fiecaruia. Ganditi impreuna, folosind sloganurile angajatilor ca inspiratie care te poate ajuta sa iti dezvolti propriul slogan. Vei fi surprins sa vezi cat de multe idei grozave vor aparea din partea stafului tau, doar oferindu-le aceasta sansa.

 

Autor: Elena Pricop

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial