Tags: sondaj, chestionar, informatii, companii, strategie, audienta targetata

Tu stii cum sa le oferi clientilor exact ceea ce isi doresc? Una dintre cele mai bune modalitati de a afla ce isi doresc clientii tai este sondajul. Prin intermediul unui sondaj bine gandit poti obtine feedback-ul de care ai nevoie pentru a lua deciziile importante in ceea ce priveste o schimbare in firma ta.

 

Detinatorii de afaceri mici inteleg mai bine ce isi doresc clientii si care sunt nevoile acestora cand vine vorba de compania pe care acestia o administreaza. Trebuie sa retii ca prin sondaje poti construi loialitatea cumparatorilor, iti poti mari baza de clienti si poti sa profiti de toate avantajele pe care ti le ofera aceste informatii. Chiar daca exista firme care fac astfel de sondaje, tu iti cunosti cel mai bine compania. Un sondaj bine facut iti va oferi informatii concrete care te vor ajuta in afacere.

 

In primul rand, trebuie sa definesti in mod clar scopul pentru care vrei sa faci sondajul. Pentru aceasta, identifica urmatoarele obiective: scopul studiului, ce vrei sa realizezi, in ce mod vei folosi datele pe care le strangi si ce decizii crezi ca vei putea sa iei dupa ce vei aduna toate raspunsurile primite.

 


In al doilea rand, sondajul trebuie sa fie concis si focalizat pentru a putea sa obtii in acelasi timp, raspunsuri de calitate, dar si un numar reprezentativ de informatii. Este recomandat sa te concentrezi asupra unui singur obiectiv decat sa incerci sa acoperi mai multe obiective printr-un singur sondaj.

 

Intrebarile ar trebui formulate cat mai simplu. Ai grija ca tot ceea ce intrebi sa fie pe intelesul clientilor. Fereste-te de expresii care, desi sunt cunoscute de toti cei din companie, s-ar putea sa fie ambigue sau chiar necunoscute pentru clientii tai. Mai mult, foloseste intrebari cu final inchis, de tipul celor care permit intrebari scurte prin "da" sau "nu". Intrebarile cu final deschis se folosesc in general ca intrebari suplimentare si pot oferi informatii de detaliu.

 

Integreaza in sondajul tau si intrebari prin care cei chestionati sa poata da note de la unu la cinci. Metoda te va ajuta sa faci comparatii intre produse. Nu uita sa pastrezi o structura clara si logica a intregului sondaj. Incepe cu o introducere scurta si continua cu intrebarile importante, lasandu-le la sfarsit pe cele care ofera informatii de interes mai scazut.

 

In cazul in care vrei sa obtii informatii de contact, pune aceste intrebari la sfarsit. Dupa ce termini de facut sondajul, testeaza-l pe cativa membri din audienta targetata pentru a evita eventualele erori de interpretare a intrebarilor. Nu uita ca raspunsul la intrebari nu dureaza mai mult de cinci minute deoarece sondajele care depasesc zece minute inregistreaza rate mari de abandon. Informatiile obtinute la final te vor convinge ca un sondaj bine realizat poate face diferenta! Mult succes!

 


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial