Tags: pliant, afaceri, cadou, gratuit

de Silvia Bucsan

Sa presupunem ca ati reusit sa realizati un pliant cu un design foarte atractiv, cu poze de o calitate foarte buna si cu un text foarte convingator, care raspunde la toate intrebarile potentialului client.

Pliantul contine, de asemenea, numele firmei, adresa, numerele de telefon si fax, e-mailul, pentru ca oamenii sa va poata contacta cu cat mai mare usurinta. Si s-ar zice ca nu mai lipseste nimic, doar ati furnizat toate informatiile posibile despre oferta dvs.

Totusi: trebuie sa realizati ca scopul dvs. nu este sa informati, ci sa obtineti comenzi. Iar daca vreti comenzi, atunci trebuie sa indemnati oamenii sa  comande!
Asadar, nu e suficient ca, dupa o pledoarie convingatoare despre utilitatea si avantajele produsului dvs., sa trantiti pur si simplu numele firmei si un numar de telefon, gandindu-va ca oricine va intelege ce are de facut.

 Lucrurile nu stau deloc asa. Oamenii au nevoie de claritate maxima, au nevoie sa li se spuna "Sunati acum la urmatorul numar de telefon" sau "Completati acum talonul de mai jos si expediati-l pe adresa indicata", altfel unii dintre ei vor fi putin derutati si vor ezita sa va contacteze, iar dvs. veti pierde astfel comenzi.

Apropo de "claritate maxima", pentru a stimula potentialii clienti sa sune cat mai repede (pana nu se invecheste mesajul transmis de pliant), un patron a hotarat sa ofere un cadou tuturor celor care suna pana la o anumita data. Si a avut de ales intre formularile "veti primi un cadou GRATUIT" si "veti primi un cadou". Toti cunoscutii l-au sfatuit sa opteze pentru a doua formulare, deoarece expresia "cadou gratuit" e o stupizenie, cadoul neputand fi altfel decat gratuit.

Patronul n-a fost insa foarte convins, asa ca a  hotarat ca jumatate din pliante sa fie tiparite cu prima formulare si cealalta jumatate cu a doua. Rezultatul? Pliantul cu "cadou GRATUIT" a adus de trei ori mai multe comenzi decat celalalt, plus ca foarte multi dintre cei care au primit a doua varianta, cea mai putin eficienta, au sunat sa intrebe daca respectivul cadou este... gratuit.

Lasati asadar deoparte subtilitatile gramaticale si presupunerile de genul "clientul e suficient de destept ca sa inteleaga ce vreau de la el" si acordati atentie fiecarui amanunt care va poate ajuta sa va atingeti scopul: obtinerea cat mai multor comenzi.
 

 

 

 

 

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial