Tags: marketing, reclame, Hitchcook, film

In week-end m-am declarat invinsa. Vremea rece m-a tintuit in casa. Si n-a fost chiar asa rau. Mai ales ca, in sfarsit, am avut caldura in apartament. Asadar, cald, odihna, tv, week-end-ul s-a potrivit ca o manusa pentru nevoile mele.

Curand insa, m-am simtit bombardata de atata reclama, culori, sunete, viteza de derulare. Fiecare incearca sa-ti vanda ceva, asa ca m-am decis sa acord mai multa atentie unor posturi mai linistite din acest punct de vedere.

In general, in zilele libere avem mai multa disponibilitate si rabdare, asa ca dupa cateva documentare pe National Geographic (foarte bune!) am trecut la Tvr Cultural. Acolo, din cand in cand, seara, in jur de 22.30 (nu stiu exact programul), Hitchcook isi prezinta, in cateva minute cate un scurt-metraj.

Dupa care urmeaza filmul, intotdeauna reusit. Cu intriga, cu tot ce-i trebuie. Dincolo de aerul vechi, costume si coafuri uitate de vreme, filmele lui iti lasa impresia ca oamenii au stiut odata sa traiasca intr-o anumita armonie.

Chiar daca filmele lui Hitchcook numai linistite nu sunt: intotdeauna este vorba de o crima, de un furt, de evenimente neprevazute. Dar printre ele vezi cum se desfasura viata oamenilor. Cum fiecare se trezea, isi bea cafeaua in liniste, acasa, citea presa (un ziar, maxim doua) pleca la serviciu si vedea toata ziua pana in zece masini. Fara zgomot, inconjurat de familie, prieteni, vecini zambitori, iar femeile erau intotdeauna sotii perfecte.

Si-mi dau seama ce mult am pierdut. Nu numai ca viata noastra s-a schimbat aprope radical: mancam in picioare, ne bem cafeaua in fuga, alergam dupa masini, metrou, alergam in general, zgomot din toate partile. Ba citim chiar si carti in autobuz si folosim internetul din ce in ce mai agresiv.

Nu ne mai dam seama ca sistemul nostru de valori s-a inversat, s-a intors cu susul in jos. Noroc ca din cand in cand mai vine cate un Hitchcook si ne arata ca lumea era altfel, nu demult, sa fi trecut doar vreo 50 de ani.

Nu-i asa ca va e dor sa plantati niste trandafiri intr-o zi frumoasa, in liniste? Din pacate nu mai poti sa faci asta nici macar la tara, ca si acolo a patruns tehnologia.

Poate ca cei mai mici de varsta nici nu stiu despre ce vorbesc. Ei percep normalitatea ca fiind lumea zgomotoasa in care s-au nascut. Si chiar daca n-au vazut niciodata un film al lui Hitchcook, am speranta ca macar unii dintre ei pot recunoaste adevaratele valori, poate asa, ca in anamneza lui Platon. Sau asa cum stii ca nu e bine sa te lovesti pentru ca te va durea.

Cred ca lucrurile sunt valabile si pentru marketing. Acesta pare sa aiba nevoie de un respiro. Veti constata ca daca inlocuiti marketingul agresiv cu un marketing mai subtil, aerisit, fara presiuni, mai cald si mai primitor, veti avea mai multe roade din cel de-al doilea. Ce ziceti? Eu cred ca se va potrivi de minune omului nou.

 

 

 


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial