Schimbarea nu este niciodata binevenita intr-o companie. De aceea, pentru a facilita cat mai mult procesul de schimbare, este indicat sa ne folosim de metode si tehnici de management al schimbarii.

De exemplu, procedurile de luare a deciziilor sunt esentiale. Daca procedurile sunt bune, deciziile pot fi luate rapid atunci cand este necesar, iar oamenii stiu dinainte cum anume urmeaza sa fie luate hotararile in situatii dificile.

Dar, pentru ca managementul schimbarii sa functioneze, trebuie dezvoltata o cultura organizationala in care:

1. schimbarea sa fie privita ca fiind pozitiva;

2. oamenii sa se simta liberi sa-si exprime atitudinea, fie pozitiva, fie negativa, fata de schimbare;

3. situatiile sa fie abordate mai curand rational si cu calm, decat sub influenta panicii;

4. accentul sa fie pus pe generarea unor actiuni concrete in confruntarea cu situatii in schimbare - nu pe manie, blamare sau abandonare in fata sentimentului de victima neputincioasa a unor circumstante externe;

5. sa existe obiective, prioritati si politici clare, astfel incat hotararile cu privire la schimbare, chiar si cele care trebuie luate rapid, sa fie elaborate intr-un cadru prestabilit.

Confruntarea cu schimbarea nu va fi niciodata comoda insa, venita intr-un mediu antrenat sa-i faca fata, va deveni intr-o perioada foarte scurta de timp parte din acest mediu.



|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial