Tags: client nemultumit, produse, servicii, companii, antreprenori



Vor exista intotdeauna clienti nemultumiti, uneori de lucruri reale care privesc serviciile sau produsele firmei tale, alteori de aspecte care poate pe alti clienti nu ii deranjeaza cu nimic. Intotdeauna trebuie verificat daca acel client are dreptate deoarece se pot strecura greseli chiar si in cele mai mari companii.


Mai exista insa si clientii care se vor plange in mod nejustificat indiferent de produsele pe care le vinzi sau de serviciile pe care le pune la dispozitie firma ta. Daca e vorba de un proiect, acesti clienti ar putea sa se planga tot timpul in cazul fiecarei etape.


Multi antreprenori ridica din umeri si fac tot posibilul sa le indeplineasca acestora conditiile riguroase chiar daca la final acestia vor continua sa fie nemultumiti. Solutia este insa foarte simpla si la indemana oricui: astfel de clienti ar trebui invitati, intr-un mod cat mai politicos, sa foloseasca serviciile altei companii.


In concret, acesti clienti sunt refuzati. Unii antreprenori uita ca pot sa isi aleaga, pana la urma, ce clienti doresc si ca nu ar trebui sa considere ca daca renunta la acest client, acest lucru va dauna afacerii. Lucrurile stau insa exact pe dos deoarece un astfel de client nemultumit nu va raspandi cele mai bune zvonuri legate de afacerea ta asa ca cel mai bine este sa il refuzi inca de la inceput atunci cand iti va impune o serie de conditii pentru ca nu va fi multumit cu ideile tale sau cu produsele deja existente pe care le ai de oferit.


Nu esti obligat sa muncesti pentru oameni care se incadreaza in acest tipar al clientului vesnic nemultumit. Fii politicos cand ii refuzi, dar anunta-le decizia ta cu hotarare. Te poti folosi de o scuza care functioneaza intotdeauna si le poti spune ca nu detii o companie suficient de mare incat sa furnizeze acele servicii la preturi mici sau poti spune oricand ca pentru moment societatea are deja in desfasurare mai multe proiecte asa ca ar putea finaliza proiectul propus abia peste o luna. Mentioneaza insa imediat o companie similara care l-ar putea finaliza in doar cateva zile datorita unui program mai lejer.


O astfel de metoda, ca si sfaturile anterioare in ceea ce priveste refuzul de a ajuta oricand si pe oricine, iti va economisi timp si iti va feri afacerea de zvonuri rele lansate de clientii in permanenta nemultumiti.

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial