Tags: produse, social media, strategii de comunicare, afacere


E clar ca nu ai cum sa ii multumesti pe toti asa cum nu ai cum sa fii prieten cu toata lumea. Chiar si companiile cu cele mai bune produse si servicii au parte de criticile lor. Dar Internetul si social media amplifica aceste voci rautacioase, oferindu-le o audienta marita si mult mai receptiva. Daca nu stii cum sa reactionezi, acestea ar putea sa-ti afecteze afacerea.

 

Monitorizeaza comentariile de pe Internet

Strategiile de comunicare in social media implica si monitorizarea comentariilor de pretutindeni. Identifica si raspunde comentariilor care iti critica afacerea in loc sa le lasi fara niciun raspuns deoarece alti oameni care le citesc vor avea impresia ca sunt adevarate.

 

Tempereaza-ti impulsul de a raspunde cu aceeasi moneda

Ai muncit mult ca sa ai succes cu afacerea ta asa ca este firesc sa te enervezi atunci cand vezi ca cineva iti critica eforturile. Nu raspunde unui comentariu negativ pana nu treci peste prima reactie de enervare. Un raspuns subiectiv iti va stirbi din credibilitate asa ca incearca intotdeauna sa fii diplomat si cat se poate de obiectiv.

 

Cauta adevarul din spatele unui comentariu negativ

Cand gasesti pe Internet un comentariu care iti critica site-ul, verifica mai intai daca nu cumva este adevarat ce se spune. Fii sincer cand raspunzi. A gasit cel care te critica o veriga slaba in interiorul afacerii tale? In cazul in care este adevarat, adopta o atitudine pozitiva: explica-le ca in acest moment incerci sa remediezi situatia si mentioneaza cativa pasi pe care deja i-ai facut in aceasta directie. Acest lucru le va demonstra celorlalti cititori ca esti dedicat clientilor tai.

 

Atacurile nefondate

In cazul in care criticile sunt izbitor de false, contacteaza-l pe administratorul site-ului respectiv si roaga-l frumos sa stearga acele comentarii. Nu uita ca nu administratorul a scris acea critica asa ca incearca sa fii cat mai politicos. Daca nu este de acord, scrie pe pagina ta un mic anunt in care dezaprobi atitudinea acestuia.

 

Este mai important sa castigi increderea publicului larg decat sa incerci fara succes sa iti convingi criticul ca nu are dreptate. Gandeste pozitiv si demonstreaza-le celorlalti ca te intereseaza clientii tai si ca esti sincer cu ei. Vei vedea ca recompensa va fi pe masura.

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial