Tags: vanzatori, consumator, produs, clienti, servicii, instruire motivationala, manageri

 

Sa stii ce trebuie sa faci nu este suficient daca nu ai reusit sa pui la punct autodisciplina de a o face. Directorul care a invatat sa ii recunoasca pe cei o mie de elevi ai sai nu are o memorie iesita din comun. El a invatat numele respective in acelasi mod in care invata latina pe cand era elev in primul an de liceu si se inchidea in camera lui in fiecare seara timp de o saptamana, petrecandu-si timpul repetand cu ajutorul unor cartoane facute de el. In loc de "Amo, amas, amat" pe o parte si "Iubesc, iubesti, iubeste" pe cealalta, avea fotografiile elevilor si numele lor.

 

Cea mai mare parte dintre noi renuntam la acest gen de lucruri in clasa a noua. El nu a renuntat.

 

Am vazut foarte multi oameni de vanzari cuprinsi de inertie. Exista vanzatori de succes care sunt alcoolici, joaca jocuri de noroc, sunt mincinosi, hoti... dar nu am cunoscut niciodata un vanzator de succes care sa stea toata ziua pe scaun.

 

Poti face tot felul de lucruri traznite si cu toate acestea sa duci o viata decenta. Dar daca toci orele de lucru de la noua la cinci avand un comportament nefolositor, consumator de timp, vei da gres.

 

Un vanzator nu are de fapt nimic de vanzare in afara timpului sau. Produsul sau exista independent de ceea ce adauga la el; prin personalitatea sa va castiga sau va pierde initial clienti, dar daca nu este gata sa ofere servicii si sa fie accesibil pentru clientii sai, ii va pierde.

 

Un vanzator bun este cel pe care clientul sau il priveste ca pe un sfatuitor de incredere, indispensabil, ca pe un angajat auxiliar care, din fericire, se afla pe statul de plata al altcuiva.

 

Este nevoie de energie si de autodisciplina pentru a vinde. Clientului tau nu ii pasa daca il cauti. Tie, cel care vinde, trebuie sa iti pese.

 

In ciuda tuturor trucurilor psihologice desemnate sa ii motiveze pe vanzatori sa caute clienti, cum ar fi locuri de antrenare, concursuri de vanzare, intalniri de vanzare si instruire motivationala, vanzatorii tot sunt siliti sa gaseasca 1.001 moduri de a evita sa investeasca singurul bun pe care il au si care va aduce invariabil rezultate: timpul.

 

De ce? As vrea sa stiu. Respecta o regula simpla: stabileste un program cu un numar fixat de telefoane care trebuie sa fie date in fiecare zi de lucru si urmareste acest program. Daca dai zece telefoane fara rezultat, dar numai unul la tinta, ai dat doar un telefon.

 

Ca vanzator, urmarirea felului in care folosesti timpul este echivalentul moral al numaratului caloriilor, cu exceptia faptului ca tu monitorizezi randamentul, nu consumul.

 

Este o metoda absolut sigura si care nu da gres - singura care exista - pentru asigurarea succesului. Daca iti faci un program de lucru rezonabil si il respecti, ajungi in frunte. Vanzatorii care se monitorizeaza in acest mod isi fac de fapt un program mai dur decat cel facut de managerii lor. Ne cunoastem suficient de bine pentru a sti ca reala noastra capacitate depaseste cu mult asteptarile medii pe care le au ceilalti in legatura cu noi.

Autor: Alina Cristina Cotae

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial