Tags: internet, concurenti, firme, afaceri, preturi, profit, clienti online, online, reduceri pret

 

Ca si in cazul firmelor de comanda prin posta, clientii online nu sunt in mod deosebit sensibili la pret. Alti factori, cum ar fi incredera clientului, calitatea si serviciile, sunt mult mai importanti. Cea mai mare parte a oamenilor doresc sa plateasca un pret corect si de asemenea vor sa ii permita persoanei care vinde marfa respectiva sa obtina un oarecare profit. Punand preturi foarte mari sau foarte mici, poti periclita afacerea, asa ca merita sa iei in considerare cu atentie politica de preturi.

 

Toate firmele vor ca preturile bunurilor sau serviciilor lor sa se afle la un nivel care sa genereze un profit sanatos, dar gasirea unui pret potrivit este o adevarata arta. Vrei sa fii compensat in mod adecvat pentru timpul si cheltuielile facute si in plus sa obtii un profit, dar nu vrei ca pretul sa te scoata din competitie.

 

Depinde si de genul de afaceri pe care le faci. Daca vinzi marfuri precum carti, CD-uri, computere sau obiecte necesare intr-un birou, clientii sunt relativ sensibili la pret, deoarece le este usor sa compare preturile cu cele practicate de alte magazine, atat online, cat si offline. Dar daca oferi servicii de consultanta, proprietati imobiliare sau tablouri in ulei originale, preturile mari pot comunica o dovada in plus a autenticitatii calitatii unui produs care nu poate fi comparat prea usor cu altele.

 

Iata cum poti pune un pret corect:

1. Verifica-i pe concurenti. "Hoinareste" prin Retea si localizeaza alte firme care vand ceea ce vinzi si tu. Daca gasesti concurenti, cere-le informatii si afla ce preturi practica. Nu trebuie sa "bati" preturile tuturor, dar trebuie sa fii competitiv. Probabil ca nu poti cere de doua ori mai mult pentru acelasi lucru decat altcineva, dar daca pretul tau nu este cel mai mic din domeniu, vei dori sa scoti in evidenta calitatea, facilitatile, faptul ca oamenii se pot baza pe tine sau ca oferi un sortiment bogat.

 

2. Controleaza conditiile pietei. Incearca sa stabilesti un pret pe care sa il oferi mai multa vreme. Este mult mai bine sa stabilesti un pret care sa ramana acelasi, decat sa incepi cu un pret mare si sa il micsorezi daca nimeni nu cumpara de la tine. Daca faci afaceri in domeniul serviciilor pe Internet, spre exemplu, ar trebui sa stii ca preturile pentru conectare la Retea si cele lunare au scazut in ultimii ani. Stiind acest lucru, poti incerca sa oferi pentru serviciile tale preturi mai degraba mici decat mari, anticipand viitoarele reduceri de preturi.

 

Reducerile de pret, practicate in mod constant, comunica o imagine subtila ca nu poti supravietui in afaceri practicand pentru bunurile sau serviciile tale preturi care sa reprezinte exact ce valoreaza acestea. Vanzarile la pret redus sunt ca un drog de care toti devin dependenti mult prea usor: fa reduceri de preturi si firma prospera; renunta la vanzarile cu pret redus si firma se prabuseste. Nu peste multa vreme, vei avea marfa numai pentru vanzarile cu pret redus, la fel ca marile magazine.

 

3. Determina nevoile de profit. Bineinteles, nu poti concura multa vreme cu ceilalti daca pierzi bani la fiecare vanzare. Propune-ti ca scop realizarea unor profituri rezonabile, care sa te recompenseze pentru timpul pierdut, dar nu fi lacom. Clientii cauta valoare in ceea ce cumpara, indiferent de pretul pe care il platesc. Daca nu simt ca au primit in schimb suficienta valoare, se vor duce in alta parte.

 

Relativul anonimat al Retelei si fiorul tehnologic al navigarii in ciberspatiu nu iti dau dreptul de a-i jefui pe clienti. Pune preturi realiste si concentreaza-te pe oferirea de servicii, si de valoare.

 

Autor: Alina Cristina Cotae

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial