Tags: management, marketing, buget, clienti, afacere, marketing fara costuri, productivitate

 

Nu trebuie sa lucrezi pana la epuizare atunci cand ai de condus o afacere. Exista manageri care fac in asa fel incat isi organizeaza munca intr-un mod eficient. Sunt productivi, afacerea merge bine si le ramane timp si pentru familie. Cum reusesc?

 

Productivitatea nu se obtine printr-o cantitate enorma de munca, prin program prelungit, prin nopti nedormite si rezolvarea a zeci de proiecte in acelasi timp. Si toate acestea deoarece nu cantitatea e importanta, ci calitatea muncii. Oamenii care sunt productivi in ceea ce fac stiu sa lucreze inteligent.

 

Iata cateva sfaturi pentru a deveni mai eficient in ceea ce faci:

 

1. Renunta la multi-tasking

Faptul ca folosesti de cele mai multe ori in acelasi timp si telefonul, e-mailul, Facebook-ul si Twitterul nu face decat sa iti distraga atentia de la activitatea principala care ar trebui sa conteze cel mai mult. Chiar daca aceste mijloace te ajuta foarte mult si sunt esentiale in ziua de azi, trebuie sa iti rezervi un timp in cadrul programului de munca in care sa renunti la folosirea lor si sa iti termini sarcinile fara a fi atent la mai multe activitati in acelasi timp.

 

2. Comporta-te ca si cum afacerea ta e o franciza!

Totul in afacerea ta ar trebui facut in acelasi fel de fiecare data. Mai exact, asta inseamna ca trebuie sa organizezi in scris ordinea activitatilor pe care le ai de indeplinit.

Cei mai multi oameni prefera sa sara peste aceasta etapa in care ar trebui sa organizeze planuri de lucru, dar este un lucru esential, chiar si in cazul in care tu esti singurul om care se ocupa de afacere.

In lipsa unui astfel de plan nu vei face decat sa pierzi foarte mult timp fara sa indeplinesti sarcinile unei zile. In plus, atunci cand angajezi pe cineva (daca nu ai deja angajati), iti va fi foarte usor sa ii prezinti metoda ta de lucru, deja probata si eficienta.

 

3. Invata sa refuzi.

Alege-ti clientii cu grija si invata sa ii refuzi pe cei care nu te atrag prin ofertele lor. Este usor sa spui da in cazul fiecarei oferte care ti se prezinta atunci cand ai nevoie de bani. Dar a incerca sa duci la bun sfarsit mai multe proiecte in acelasi timp nu va aduce mai mult succes afacerii tale.

 

4. Nu uita de marketing indiferent de buget.

Daca nu te ocupi de promovarea afacerii tale in mod permanent vei avea intotdeauna dificultati in a gasi clienti noi, in a-i atrage si in a-i fideliza. Din fericire, exista o multime de mijloace de marketing fara costuri pe care le poti folosi mai ales atunci cand bugetul tau este mai redus.  Profita de mediul online si trimite comunicate de presa, participa la evenimentele din domeniu si fii activ pe piata prin toate modurile posibile.

Mult succes!

 

Autor: Mihnea Dobre

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial