Tags: angajati, performanta angajatilor, absenteismul angajatilor, reduceri de costuri

 

Potrivit unui studiu realizat recent, in orice mare companie unu din patru angajati de top intentioneaza sa plece din firma atunci cand economia isi revine. Raman in schimb cei nemotivati care duc la formarea unui mediu toxic pentru ceilalti colegi. Aceste schimbari au de fiecare data un efect negativ asupra afacerii.

 

Devotamentul angajatilor fata de jobul pe care il detin poate fi verificat prin doi indicatori. Primul il reprezinta performanta angajatilor, iar al doilea, retentia (reprezinta perioada de timp pentru care angajatii doresc sa lucreze in companie). In cele mai multe cazuri, atunci cand managerii nu au stiut cum sa faca restructurari, companiile au pierdut din gradul de loialitate a angajatilor.

 

Odata cu restructurarile, un bonus acordat celor ramasi nu va face decat sa ii descurajeze pe angajatii performanti care se vor simti in mod cert nedreptatiti prin comparatie cu ceilalti colegi. In plus, statisticile arata ca doar 20% din angajati cred ca vor fi remunerati pentru loialitate.

 

Un factor important in firma care poate dauna afacerii il reprezinta si absenteismul angajatilor, atat cel clasic (cand angajatul paraseste firma in timpul programului de lucru), cat si cel legat de productivitate (angajatul nu isi paraseste locul de munca, dar este lipsit de angajament si nu este astfel nici productiv). Printre cei care sunt neproductivi la locul de munca se numara chiar si angajatii de top ai firmei care nu depun intotdeauna toate eforturile pentru indeplinirea sarcinilor zilnice.

 

In perioadele in care se fac atat restructurari, cat si reduceri de costuri, gradul de loialitate scade in randul angajatilor performanti deoarece acestia simt ca nu le sunt apreciate eforturile. Starea de "sanatate" a unei companii poate fi astfel verificata cu usurinta in perioadele mai dificile atunci cand unii angajati decid sa plece, iar altii decid sa ramana si sa saboteze activitatea companiei prin diferite mijloace.

 

Pentru a identifica problemele existente in randul angajatilor, trebuie sa existe intotdeauna o buna comunicare intre acestia si managerul companiei. Doar astfel poate fi identificata lipsa de angajament a angajatilor care se manifesta printr-o nemultumire in ceea ce priveste salariul, lipsa de comunicare cu alti colegi, lipsa unor contributii in cadrul firmei, o stare permanenta de oboseala si dezinteres.

 

Managerii pot verifica si inlatura toti acesti factori prin organizarea de concursuri intre angajati, prin recompensarea angajatului lunii, prin intervievarea angajatilor care doresc sa plece in incercarea de a afla care sunt motivele si de ce a scazut nivelul performantei, prin notarea recomandarilor facute de cei care parasesc firma si punerea lor in aplicare in cazul in care acestea ar putea duce la o crestere a productivitatii.

 

Autor: Ana Steinberg

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial