Tags: intreprinzatori, afaceri, capitalul afacerii, afacerea perfecta, concurenta, antreprenori, costurile de marketing

Una dintre cele mai mari probleme pentru tinerii intreprinzatori este sa isi dea seama ce fel de afacere vor sa inceapa. Mai jos vei gasi cinci aspecte de care trebuie sa tii cont in timp ce te gandesti la diferite idei de afacere.

Ce face ca o idee de afacere sa fie cea ideala? Fiecare antreprenor are un concept diferit cand vine vorba de afacerea perfecta. In timp ce Google este o afacere extraordinara pentru cei care au creat-o, s-ar putea sa nu fie afacerea ideala pentru cei care nu au experienta in domeniul acesta sau cei care nu vor sa conduca o companie atat de mare.

Prin urmare, fiecare afacere perfecta este definita de catre initiatorul ei. Cu aceasta idee in minte, sa definim cele cinci elemente ale unei afaceri perfecte:

 

1. Intelegerea clientului. S-ar putea sa ti se para putin neobisnuit sa pornesti de la acest punct din moment ce nu ai cum sa iti cunosti clientii inainte de a avea o afacere propriu-zisa. Raspunsul este simplu: clientii tai fac afacerea, prin urmarea fara clienti nu ai nicio afacere. Daca ai o idee de afacere nu incerca sa dezvolti aceasta idee in jurul a ceea ce crezi tu ca le-ar placea clientilor tai. In schimb, afla ce isi doresc acestia cu adevarat. Foarte multi intreprinzatori pornesc la drum cu o idee si afla in scurt timp ca publicul lor tinta nu isi doreste ceea ce au ei de oferit prin noua afacere. A cheltui timp si bani pe un proiect doar ca sa vezi cum abia se taraste nu este cea mai buna idee de afacere.

Chiar si daca nu ai inca o idee, tot este important sa cunosti ce se intampla pe piata, sa ii cunosti pe cei care vor deveni clientii tai in cele din urma. Pana si acest studiu s-ar putea sa te ajute sa ai cea mai buna idee de afacere. Sa stii ce isi doresc potentialii clienti si sa creezi produse care sa raspunda nevoilor acestora -  asta ii va face sa vina singuri la tine.


2. Entuziasm. Nu inseamna ca trebuie sa fii obsedat de produsul sau serviciul pe care il vinzi. Inseamna doar sa te intereseze ceea ce faci intr-o masura sau alta. La inceputul afacerii tale vei munci si pana la 18 ore intr-o singura zi. Trebuie sa te gandesti in permanenta la modalitati prin care sa iti imbunatatesti si sa iti dezvolti afacerea si, in acelasi timp, trebuie sa ii anunti pe toti ca existi pe piata. Daca incepi o afacere care nu te pasioneaza, ceva care nu te face sa sari din pat dimineata, iti va fi foarte greu sa investesti suficient timp si energie pentru a o transforma intr-o afacere de succes -  prin urmare, aceea nu ar fi afacerea ideala.

 

3. Intelege cum gandeste concurenta. Orice afacere are si competitori, in mod direct sau indirect. Gandeste-te la salile de cinema. Au concurenta directa prin centrele de inchirieri video, precum si prin televiziunea publica. Mai au parte si de concurenta indirecta prin orice alta activitate pentru care consumatorii platesc ca sa se relaxeze in timpul lor liber.  

In plus, unii competitori nu au niciun fel de scrupule. Asta inseamna ca daca tu promovezi si oferi un produs similar cu al lor, dar la un pret mai mic, acesti competitori vor cobori si ei pretul pentru a concura sau pentru a-ti depasi vanzarile. Daca afacerea lor este deja una solida, ar putea chiar sa isi micsoreze preturile suficient de mult incat sa iti duca afacerea in pragul falimentului.

Daca nu iti cunosti competitorii si nu stii ce sunt dispusi sa faca pentru a te scoate de pe piata, te-ai putea trezi ca petreci mai mult timp luptand cu concurenta decat ocupandu-te de afacerea ta, iar asta, din nou, nu este cea mai buna idee de afacere.

 

4. Circuitul financiar. Multi antreprenori intra in lumea afacerilor cu idei foarte mari, dar cu o foarte redusa intelegere a capitalului de care va fi nevoie pentru a-si pune afacerea pe picioare. Cei mai multi isi dau seama de costurile pe care le implica proiectarea si realizarea propriu-zisa a produsului in cauza, dar nu estimeaza si capitalul necesar pentru tot ceea ce mai inseamna afacerea: costurile de marketing (scumpe, dar necesare), angajatii (care inseamna mai mult decat salarii si prime), asigurari, precum si alte cheltuieli care apar in mod inevitabil: telefon, Internet, suport tehnic, consumabile. O estimare corecta a bugetului afacerii iti garanteaza ca toate costurile (atat cele variabile, cat si cele fixe) vor fi acoperite de afacere. Iar aceasta chiar este ideea unei afaceri perfecte.

 

5. Fii un bun cunoscator al propriei persoane. Cunoaste-ti punctele forte, dar si slabiciunile. Trebuie sa stii daca esti pregatit si dispus sa faci orice e necesar pentru ca afacerea ta sa cunoasca succesul. Uneori, chiar daca esti pasionat de o idee de afacere, s-ar putea sa iti dai seama ca atunci cand va trebui sa muncesti cu adevarat, nu vei fi dispus sa investesti timp, energie sau bani pentru a reusi.

Gandeste-te si la situatia financiara din acest moment si ce vrei sa obtii de la aceasta afacere. Daca speri ca afacerea ta sa iti aduca un profit urias din prima zi, te inseli. Si daca ai nevoie de asa ceva, din nou, nu este afacerea cea mai buna pentru tine. Concentreaza-te asupra dezvoltarii afacerii si lasa deoaparte situatia financiara actuala. Doar asa vei reusi ca in cele din urma sa obtii de la afacerea ta siguranta financiara pe care o cauti.

 

Indiferent de cat de mult iti doresti o afacere, daca dezvolti un nou business avand aceste cinci concepte in minte, vei ajunge cu siguranta sa iti dai seama care este afacerea care ti se potriveste cel mai bine!

Autor: Ana Steinberg

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial