Tags: afacere, produse, client, training, piata de nisa, oportunitati de vanzare, cumparatori, publicul tinta

Afacerea ta nu mai merge la fel de bine ca la inceput din cauza situatiei economice prezente? Daca te afli in aceasta situatie, ai doar doua optiuni: continua sa faci ceea ce ai facut si pana acum in speranta ca economia isi va reveni sau... fa ceva cu totul diferit.

 

In mod evident, este mult mai logic sa faci ceva diferit decat sa faci in continuare acelasi lucru si doar sa speri ca vei obtine rezultate... diferite. In momentul in care decizi sa preiei controlul asupra afacerii tale, incepi sa descoperi ca sunt o multime de lucruri pe care le poti face pentru ca afacerea ta sa se transforme intr-un succes. Mai jos iti voi prezenta mai multe idei pe care le poti folosi pentru a-ti dezvolta afacerea.

 

Inainte sa treci la niste schimbari majore, trebuie sa afli de ce oamenii nu mai cumpara de la tine in acest moment:

Sa fie din cauza ca produsele tale sunt prea scumpe?
Vinzi ceva care este perceput ca produs de lux in loc sa fie vazut ca o necesitate?
Oamenii nici macar nu stiu ca existi sau nu inteleg ce vinzi si de ce ar trebui sa cumpere asa ceva? (Acest lucru este foarte posibil daca singura ta promovare este facuta prin recomandarile clientilor tai).

 

Odata aflate raspunsurile la aceste intrebari, iti va fi mult mai usor sa iei deciziile bune pentru a merge mai departe. Trebuie sa eviti sa scoti din nou pe piata un produs pe care oamenii nu-l vor cumpara din unul dintre motivele de mai sus. Raspunsurile te vor ajuta astfel sa folosesti mijloace noi prin care sa iti dezvolti afacerea:

 

1. Diversitatea.

Schimba ceea ce oferi in acest moment. Si asigura-te ca vinzi produse si/sau servicii la preturi cat mai variate. De cele mai multe ori, clientul care cumpara un produs ieftin de la tine, in cazul in care ii place achizitia facuta, va reveni si va fi dispus sa plateasca mai mult. Acest lucru este valabil atata vreme cat exista calitate in tot ceea ce faci.

Daca oferi doar consultanta, organizeaza si un program de training de grup sau fa un atelier. Aceste activitati iti permit sa percepi un tarif mai mic si ajuta mai multi oameni in acelasi timp. In plus, poti obtine mai multi bani cu un efort minim atunci cand reusesti sa pui in practica un program nou care functioneaza bine.

In cazul in care vinzi produse, gandeste-te daca exista posibilitatea de a oferi mai multe produse intr-un singur pachet sau invers, daca poti vinde cate un singur produs desi pana acum se vindeau numai in pachet.

 

2. Piata de nisa.

Daca incerci sa te orientezi catre o piata prea mare, cel mai probabil vei rata multe oportunitati de vanzare. Astazi oamenii isi doresc in general un specialist, un expert sau fix solutia de care au nevoie. Si sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a obtine toate acestea.

Gaseste-ti o nisa sau doua pe care sa te axezi astfel incat sa te poti adresa in mod direct cumparatorilor tai si intr-un fel in care sa te inteleaga. Poti sa iti reorientezi produsele sau serviciile pe care le ai deja astfel incat sa te adresezi unui nou segment de piata.

 

3. Modelarea.

Fiecare potential client este diferit mai ales atunci cand e vorba de stiluri de invatare. Unora le place sa citeasca singuri, altii prefera sa asculte, sa priveasca sau sa participe. Asa ca cel mai bine este sa iti oferi produsele sau serviciile sub diferite forme de prezentare.
Nu presupune niciodata ca publicul tinta isi doreste produsele tale prezentate intr-o singura maniera.

De exemplu, poti sa iei un articol pe care l-ai scris, sa-l inregistrezi sau sa faci un scurt film despre el si sa oferi si un seminar plecand de la acest articol. Poti sa si combini un astfel de atelier cu un produs.

Chiar daca suna complicat, daca afacerea ta merge incet, asta inseamna ca ai timp. Si e mult mai usor sa faci asta decat sa incepi o noua afacere de la zero daca afacerea actuala da semne de oboseala.

 

In plus, odata ce incepi sa-ti diversifici produsele, vei observa ca este si captivant. Si devine si mai interesant pe masura ce iti dai seama ca afacerea ta incepe sa creasca odata cu contul din banca!

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial