Tags: marketing, strategie de marketing, clienti, afaceri, strategie afaceri, succes in afaceri

De ce ai nevoie pentru a incepe o afacere si pentru a avea succes ? Chiar daca nu exista un singur raspuns care sa se potriveasca pentru toate afacerile, exista totusi o serie de reguli pe care orice proprietar de afacere le urmeaza cu strictete. Indiferent de ceea ce vinzi, vei fi inaintea tuturor daca tii cont de aceste zece reguli care vor asigura succesul afacerii tale.

 

1. Fii sincer cu tine insuti. Indiferent de banii pe care ii castiga altii, daca afacerea ta nu iti aduce o satisfactie personala, daca nu esti mandru sa arati si familiei tale ceea ce faci tu, atunci incepe o afacere de care sa iti placa sa te ocupi.

 

2. Gaseste un gol pe piata si umple-l. Poate ai mai auzit asta de un milion de ori. Dar inca functioneaza. Cea mai simpla afacere este cea care produce servicii sau marfa de care oamenii deja stiu ca au nevoie. Motivul: nu va trebui sa consumi timp sau bani pentru a-i convinge ca au nevoie de ceea ce vinzi tu. Poti insa pune accentul pe motivele pentru care afacerea ta vinde cele mai bune produse din domeniul respectiv.

 

3. Alege produse sau servicii pe care sa le poti vinde cu mult mai multi bani decat te va costa producerea lor. Daca diferenta dintre costurile tale si preturile de vanzare este prea mica, vei intampina dificultati in dezvoltarea afacerii. Cata vreme profitul este scazut, nu o sa ai bani suficienti pentru a face noi angajari, pentru a plati chiria, pentru a face mai multa publicitate sau pentru alte lucruri care vizeaza extinderea afacerii.

 

4. Fa estimari reale ale cheltuielilor. Apoi dubleaza-le. Cei mai multi antreprenori aflati la inceput de drum uita de cheltuielile de marketing, de taxe, de impozite sau estimeaza costuri mult mai mici decat cele reale.

 

5. Fii sincer cu clientii si cu produsele tale. Nu promite ceea ce nu poti oferi. Nu minti cu privire la avantaje si nu exagera cand vine vorba de beneficiile pe care le aduc serviciile sau produsele vandute de tine. Pentru afacerile locale aflate la inceput a fost intotdeauna cel mai usor sa castige clienti bazandu-se pe marketingul "prin viu grai". Astfel, zvonurile, ajutate de Internet si social media, se vor raspandi foarte repede, fie ca sunt pozitive sau negative.

 

6. Asigura-te ca ai inteles importanta marketingului si cum sa te folosesti in mod eficient de strategii. Oamenii nu vor face carare pana la produsele tale doar pentru ca tu ai construit o cursa de soareci mai buna sau pentru ca ai scris o carte electronica despre cum sa cresti rosii sau cum sa inveti un copil sa citeasca. Pentru a face rost de clienti va trebui sa iti vinzi produsele si serviciile in mod eficient si continuu.


7. Respecta-i pe cei care lucreaza la producerea serviciilor sau marfurilor vandute de tine, pe distribuitori si pe furnizori si arata-le ca ii apreciezi. Toti sunt o componenta importanta a echipei tale si iti asigura succesul. Daca ii privesti de sus sau insinuezi ca nu isi fac munca asa cum trebuie, daca ii bati tot timpul la cap cu intrebari la care ti-ai putea raspunde si singur, nu se vor obosi sa te mai ajute cu afacerea si s-ar putea sa te lase balta atunci cand o sa ai cea mai mare nevoie de ei.

 
 
8. Profita de Internet. Indiferent de ce vinzi si cui, sunt multe sanse ca cei care iti sunt clienti sa apeleze si la varianta online pentru a achizitiona produsele respective. Daca acestia vor cauta serviicile tale cu ajutorul unui motor de cautare (Google, MSN sau Yahoo), iar afacerea ta nu va fi printre rezultatele afisate, acei potentiali cumparatori vor apela cu siguranta la competitorii tai care exista si in mediul online.

 

9. Nu te astepta la miracole. Niciun om nu face bani in somn sau cand e in vacanta, ci Internetul. Dar asta se intampla abia dupa ce oamenii aceia care dorm sau sunt pe o insula exotica au investit mult timp, efort si bani in construirea unei afaceri si a unei echipe care sa faca lucrurile sa mearga bine in permanenta.

 

10. Aminteste-ti ca "unu" este cea mai singuratica cifra in afaceri. Un produs, un serviciu, un singur client principal, un singur computer in care sunt stocate informatiile, toate inseamna o reteta sortita esecului. Daca ai un singur produs sau un singur serviciu, ratezi ocazia de a vinde mai multe lucruri unor oameni care iti cunosc deja afacerea si au incredere in ea.

 

Acum ca stii care sunt cele zece reguli de aur, nu uita sa le respecti pentru ca afacerea ta sa aiba succes.

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial