Tags: social media, Facebook, Google Realtime, manageri, bloguri, intstrumente social media

Am incercat, acum cativa ani, sa o invat pe bunica mea sa foloseasca un computer. Nu numai ca a renuntat in foarte scurt timp la aceasta noua experienta, dar nici nu i s-a parut interesanta. Eu eram singura entuziasmata de tot ceea ce stiam ca imi pot oferi un calculator si o conexiune la Internet (pe atunci conexiune de tip dial-up care nu iti oferea decat foarte multi nervi).

Mi-am dat seama insa ca astazi foarte multi manageri au atitudinea unei bunicute care nu stie sa foloseasca Internetul. Si nu aici ar fi problema, pentru ca nimeni nu s-a nascut invatat, dar acesti manageri nici nu vor sa invete cum sa profite de avantajele pe care astazi Internetul le ofera pentru orice companie.

De beneficiile pe care ti le ofera un magazin online am mai discutat si cu alte ocazii asa ca nu voi reveni astazi asupra lor. Nu am vorbit insa de importanta crearii unei pagini pe Facebook pentru compania ta, nu am vorbit despre faptul ca un cont pe Twitter ar fi foarte util, nu am pomenit nici de faptul ca site-ul afacerii tale ar trebui sa aiba si un blog prin care sa te apropii de clientii tai si sa ii fidelizezi.

Printre avantajele fenomenului de social media sunt si urmatoarele:

1. Contactul cu lumea intreaga - tehnologiile de social media sunt disponibile la scara larga si ajuta pe oricine sa atinga o audienta globala.

2. Accesibilitate - instrumentele social media sunt la indemana oricui, iar costurile sunt foarte mici sau nu exista deloc.

3. Metoda de lucru usoara - aceste instrumente nu sunt greu de folosit si atrag clientii prin actiuni specifice de atragere a atentiei unei mase foarte mari de public sau, dimpotriva, a unui public redus.

4. Viteza informatiei - capacitatea de transmitere a informatiei (anuntul legat de o promotie, de un concurs, de un nou produs) atinge un nivel performant, vestile transmitandu-se in timp real.

5. Maleabilitate - orice continut lansat prin social media poate fi modificat ulterior, informatiile pot fi actualizate in orice moment.

La noi "social-media" inca mai este o noutate pentru multi dintre noi, iar fenomenul va fi folosit la capacitate maxima abia peste multi ani cand toate companiile isi vor da seama de apropierea pe care platformele de socializare o realizeaza intre clienti si companii. 

Pentru ca la nivel mondial lucrurile arata altfel, Google a lansat de curand "Google Realtime" care, folosit cum trebuie, ofera utilizatorilor exact tipul de informatii pe care le cauta, sortandu-le in functie de destinatia si structura acestora (informatii de pe bloguri, platforme de socializare, site-uri de stiri etc.).

Morala: exista un motiv intemeiat pentru care bunica mea nu este manager de firma, dar si managerii care adopta atitudinea bunicii mele ar putea in curand sa nu mai fie manageri.

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial