Tags: PR, strategii, plan de comunicare, criza, companii, buget, strategie de comunicare

 

Cele mai multe firme au tendinta ca in aceasta perioada instabila sa taie din bugetul alocat promovarii si strategiilor de comunicare. Desi dintr-un anumit punct de vedere aceste masuri sunt de inteles, este de recomandat ca aceste reduceri de buget sa fie facute in alte zone de activitate.

 

O masura eficienta este aceea de a ramane in continuare vizibil pe piata prin tactici de comunicare si PR aplicate la acelasi nivel ca si in anii trecuti, fara a se trece brusc la o campanie de publicitate agresiva.

 

Riscurile in cazul unei crize sunt foarte mari atunci cand firma nu este pregatita. Reducerea bugetului de PR poate parea o solutie pe moment, insa pe termen lung efectele nu vor fi deloc placute. O agentie buna de publicitate va sti sa se descurce bine si cu bugete reduse, insa acest lucru nu trebuie sa incurajeze companiile sa reduca din cheltuielile care li se par cele mai putin riscante.

 

Grija pentru imaginea si brandul unei companii trebuie sa fie un aspect constant de care sa se tina cont in permanenta. O firma reuseste sa se impuna pe piata nu doar prin calitatea crescuta a produselor, ci si datorita unei promovari efectuate in mod constant si eficient. In plus, atunci cand se inregistreaza un succes (un produs nou care se vine foarte bine, o cifra de afaceri foarte mare etc.), compania nu trebuie sa renunte la promovare in ideea ca acum apele se pot linisti. Este important ca firma sa fie in permanenta "in vazul" consumatorului.

O comunicare eficienta si transparenta in cadrul companiei va ajuta la o mai buna adaptare la piata in noile conditii. Metodele prin care se poate face promovarea sunt numeroase, insa trei dintre acestea reprezinta pasi esentiali:

1. Elaborarea unui plan de comunicare.

Un plan de comunicare va contine o analiza a resurselor investite, precum si un plan al rezultatelor dorite. Raportul resurselor utilizate si al rezultatelor asteptate trebuie sa fie realist si echilibrat. Planul si strategia de comunicare trebuie sa se potriveasca obiectivelor afacerii. Este de preferat ca actiunile sa fie orientate doar catre grupurile de public-tinta care pot aduce incasarile cele mai mari.
 
2. Comunicare permanenta.

Comunicarea cu PR-ul si cu clientii trebuie sa se realizeze in mod constant indiferent de perioada economica in care se afla piata (fie ca este una de avant economic, fie ca este una de declin). Rezultatele nu apar niciodata peste noapte, de aceea este nevoie si de rabdare si incredere in firma de PR. O comunicare eficienta cu aceasta va face ca rezultatele obtinute sa aiba efecte benefice pe timp indelungat.

3. PR-ul in vremuri de criza

Pe timp de criza informatia trebuie sa circule foarte bine nu doar in interiorul companiei, cat si spre exterior. Aceasta miscare a fluxului informational trebuie sa se realizeze pentru a ajuta firmele sa se adapteze schimbarilor de pe piata si sa actioneze in mod corespunzator. Relatia cu angajatii, clientii si furnizorii trebuie consolidata si mentinuta in permanenta la un nivel la care informatia sa fie transparenta si accesibila.

 

Firma trebuie sa arate eforturile pe care le depune pentru a depasi momentul instabil si poate ajuta si clientii prin promotii, reduceri de pret sau alte strategii. In final, imaginea firmei nu va avea decat de castigat.

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial