Tags: strategii de marketing, publicitate, campanie relatii publice, comunicare, marketing, baze de date clienti, manager

Un bun antreprenor stie ca nu trebuie sa aplice la nesfarsit aceeasi tehnica de marketing deoarece piata este in continua schimbare, iar strategia care functiona cand a fost infiintata firma nu mai da acelasi rezultat multumitor si in prezent.

 

Daca acum un deceniu mijloacele prin care o firma de la noi putea ataca piata erau reduse ca numar, in prezent un bun manager se va folosi si de e-mail, de posta, de baza de date cu clienti, de strategiile de relatii publice, precum si de orice alte activitati (targuri, seminarii, conferinte) care vor face ca renumele firmei sa creasca si care vor aduce mai multi clienti.

 

Exista foarte multe tactici de marketing pe care oamenii de afaceri le folosesc tot timpul. La o privire mai atenta insa, descoperim ca doar unele dintre acestea functioneaza cu adevarat pentru majoritatea potentialilor clienti. Schimbarile care au facut ca tacticile din trecut sa nu mai functioneze la fel de bine acum sunt reprezentate in general de clientii de business care se gandesc de doua ori inainte sa cumpere ceva sau care pur si simplu nu mai dau atentie mesajelor de marketing.

 

Astfel, in vreme ce campaniile care utilizeaza baze de contacte inchiriate de la firme specializate aduc rezultate slabe, insa e-mail-urile si scrisorile trimise prin posta catre clientii din baza de date inregistreaza rezultate bune.

O alta strategie este cea dezvoltata prin campaniile de relatii publice, de la articole in presa pana la marketingul cauzal (activitatile cu scopuri sociale sau caritabile care includ marketingul intern al organizatiilor non-profit). Asocierea companiei cu un scop nobil este intotdeauna o metoda care va face ca aceasta sa fie mai apreciata de catre clienti.

 

Comunicarea "prin viu grai" este o alta cale de a aduce castiguri importante in cadrul companiei. Studii recente arata ca mai mult de 80% dintre proprietarii de afaceri mici sunt de parere ca publicitatea "prin viu grai" are o mare influenta asupra deciziei de cumparare a consumatorului. In prezent, aceasta strategie, precum si comunicarea cu clientii aflati in baza de contacte a companiei aduc cele mai bune rezultate pentru marketing.

 

Chiar si asa, trebuie luat in calcul faptul ca piata se schimba in permanenta, asa ca nici macar aceste strategii care functioneaza pe termen relativ lung nu vor putea sa aduca rezultate bune la nesfarsit. O informare continua cu privire la fluctuatiile pietei, precum si la atitudinea consumatorului, este benefica pentru companie si devine esentiala in vremuri de instabilitate economica.

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial