Tags: afaceri, strategii de marketing, plan de afaceri, public tinta, targetare piata, produs, feedback clienti, afacere

Cei mai multi intreprinzatori pleaca la drum cu incredere in fortele proprii si sunt convinsi ca afacerea lor va avea succes. Cu toate acestea, prea multa incredere poate dauna afacerii tale. Daca te numeri printre cei care cred ca nimic nu poate merge rau in desfasurarea afacerii, atunci cele opt sfaturi de mai jos iti vor fi de folos.

 

Ar trebui sa stii ca increderea este esentiala intr-o afacere. In acelasi timp, nu uita ca exista un echilibru in orice. Prea multa aroganta te va conduce spre esec si iti va arata cat de important este sa stii cum sa iti conduci afacerea si ce strategii sa aplici. In continuare, iti ofer opt moduri de a evita cele mai frecvente idei gresite despre reusita in afaceri.

 

1. "Produsul meu este atat de bun incat nici nu mai are nevoie de promovare" . Nu porni de la ideea ca oamenii il vor recomanda altor persoane. Chiar daca produsul tau este bun, promovarea este vitala. Publicitatea facuta prin zvonuri si recomandari nu va fi nici suficient de puternica si nici suficient de rapida pentru a-ti asigura succesul produsului tau. Trebuie sa te asiguri ca atragi in permanenta clienti noi si ca aplici strategiile de marketing potrivite.

 

2. "Produsul acesta a dat gres. Incerc altceva, iar data viitoare va fi mai bine". Nu te grabi sa renunti la un produs care nu iti aduce imediat castiguri. Asigura-te ca ai incercat mai intai mai multe metode de promovare si ca feedback-ul din partea clientilor iti confirma calitatea scazuta sau cererea scazuta a produsului pe piata. Uneori, a spune ca vei reusi cu altceva poate insemna doar o renuntare la adevarata munca.

 

3. "Nu l-am convins pe acest client, dar o sa revina singur". Nu te pacali singur. Daca nu ai reusit sa convingi un consumator din prima clipa de utilitatea produsului tau, acesta nu se va razgandi peste noapte si nici peste o luna. Inainte de toti, tu trebuie sa fii cel care crede in produs si astfel vei reusi sa ii convingi si pe ceilalti.

 

4. "Nu-mi fac griji, produsul se va vinde ca painea calda". Gresit. Nu ai de unde sa stii asa ceva pana nu incerci efectiv sa vinzi produsul respectiv. S-ar putea sa ai parte de o surpriza neplacuta si sa vezi ca produsul tau se vinde foarte greu sau costurile aferente vanzarii sunt mai mari decat produsul in sine. Pregateste-te sa muncesti pentru a-ti vinde produsele.

 

5. "Prietenilor mei le-a placut produsul deci toti ceilalti il vor cumpara". E foarte usor pentru prieteni sau pentru cei apropiati sa iti laude produsul. Important este daca acestia il si cumpara cu adevarat. Chiar si asa, l-ar putea cumpara doar pentru ca sunteti prieteni si nu ar vrea sa te dezamageasca. Nu uita de targetarea pietei si de segmentul de clienti urmarit de tine. Prietenii tai nu sunt reprezentativi pentru publicul tau tinta.

 

6. "Va fi de ajuns sa trimit oferta unei firme, iar aceasta sa ia o decizie". Vei avea de asteptat, in cele mai multe cazuri, mult si bine. Asigura-te ca intri in contact cu un reprezentant al firmei care se va uita peste oferta prezentata de tine. Nu stii niciodata daca oferta ajunge la firma sau daca cineva chiar se uita peste ea daca tu o trimiti fara sa stii la cine a ajuns sau daca a ajuns intr-adevar la cineva.  


 
7. "O sa vand usor prin catalogul de vanzari prin posta". Ideea unui catalog de vanzari este buna si functioneaza in cele mai multe cazuri. Nu trebuie sa apelezi insa la aceasta metoda inainte de a face un studiu de piata si de vedea daca nu cumva preturile stabilite de tine nu sunt prea mari, daca produsele respective se vand si care sunt cele mai cautate. Poti apela la fluturasi sau cupoane de comanda inainte de a tipari un catalog cu mai multe pagini in cateva mii de exemplare. Astfel, nu vei arunca banii pe fereastra si vei sti daca merita sa vinzi printr-un catalog de vanzari sau nu.

 
8. "Produsul e pe piata, mi-am terminat treaba". Un intreprinzator nu ia niciodata o pauza pentru ca munca lui nu are cum sa se termine. Trebuie sa stii in permanenta unde se situeaza produsele tale pe piata, ce strategii de marketing sa aplici atunci cand produsul intra in declin sau cum sa te adaptezi la piata si sa iti atragi clienti noi.

 

In concluzie, intreprinzatorul trebuie sa fie tot timpul cu ochii-n patru. Sa fie pregatit tot timpul pentru schimbarile pe care le sufera piata si sa aiba un plan de afaceri bine pus la punct. Informarea si sprijinul din orice alta directie sunt binevenite si chiar recomandabile. Citeste reviste de specialitate, vezi prin ce metode se vand alte produse asemanatoare cu cele pe care le produce afacerea ta si invata sa mentii un echilibru intre cunoastere si falsa impresie a cunoasterii.

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial