Tags: afaceri, afacere, strategii, promotii, flyere, decizia de cumparare, client

 

E vara si, pe deasupra, mai este si criza. Cei mai multi clienti au plecat deja in concediu sau fac economii si se feresc de noi achizitii. Afacerea ta sufera astfel din doua motive. Cum sa iti mentii atunci afacerea in siguranta ?

Consultantii contrazic orice presupuneri si declara ca perioada de vara este una activa. Nu din punct de vedere al vanzarilor, ci al strategiilor. Asa cum declara acestia, decizia de cumparare a clientului este amanata pentru toamna. Astfel, in aceasta perioada, foarte multi manageri construiesc campaniile de toamna. Directorii de vanzari isi construiesc strategiile de abordare a perioadei de varf si implementeaza actiuni promotionale avand ca scop reducerea impactului cauzat de scadere.

 

Un director de vanzari bine pregatit isi va dea seama de situatia actuala si nu se va astepta la incasari mari in aceasta perioada. Mai mult, nu va grabi lucrurile, ci va construi o strategie de maximizare a vanzarilor din perioadele de varf care vor urma. O greseala des intalnita pe care o fac acestia este aceea de a incerca sa miste mai rapid ciclul de vanzare, manevra care duce la suspiciuni din partea clientului care va crede ca e ceva in neregula cu produsul.

 

Nu trebuie uitat nici faptul ca oamenilor le place sa cumpere si nu sa li se vanda. Este important pentru consumator sa aiba impresia ca nu este „impins de la spate” ca sa cumpere un anumit produs. Pozitionarea consultativa fata de nevoia clientului, precum si orice strategie care ofera impresia unei decizii interne pentru cumparator in favoarea produsului reprezinta o abordare care va da rezultate.

 

Conform specialistilor, in aceasta perioada nici macar flyerele, salescall-urile agresive sau tehnicile facile de manipulare nu prea dau rezultate si ca acestea fac oricum din vanzari o utopie. Pentru a scapa de imaginea agresiva si manipulatoare, vanzatorul trebuie sa treaca de la vanzarea tranzactionala la cea consultativa unde clientul este ascultat si ii sunt luate in considerare nevoile.

 

O strategie bine pusa la punct poate sa ajute orice firma sa treaca mai usor peste perioada estivala in care cifrele de afaceri adesea ingheata. Stabilirea unei promotii de toamna inca din vara va face ca inceputul noului sezon sa fie unul profitabil.



|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial