Tags: competitori, concurenta, firme, companii, strategii, clienti

 

Chiar daca falimentul unei firme poate fi un moment trist pentru unii antreprenori, pentru altii inseamna un prilej de bucurie si de atragere de noi clienti.

Pentru competitori, aceasta va fi intotdeauna o metoda foarte buna prin care isi pot castiga rapid noi clienti, marindu-si astfel cifra de afaceri.

E firesc sa te gandesti insa cat de moral este sa ai o astfel de atitudine caracteristica unei hiene. Sunt antreprenorii cei mai buni adevarate animale de prada? Poti imparti un om in 50% antreprenor si 50% consumator? Decizia iti apartine, iar sfaturile ti le voi da eu. Mai departe, ramane la alegerea ta daca metoda este morala si o sa te lase sa dormi linistit noaptea.

Ca sa-ti faci o idee despre cum merg lucrurile in astfel de situatii, imagineaza-ti ca unele dintre metodele alese de companiile aeriene pentru a atrage clientii unui competitor aflat in dificultate constau in metode directe, prin identificarea clientilor care calatoresc cu companii de linie, cat si indirecte, prin rute noi in locul celor inchise de companii care au dat faliment.

Multi antreprenori declara ca perioada 2010-2011 este perfecta pentru a castiga cota de piata pentru companiile pregatite sa investeasca, daca ne gandim ca o parte din concurenti pot disparea de pe piata definitiv. Se pot ivi si oportunitati de a cumpara chiar competitori aflati in dificultate financiara, prin preluarea firmelor si achitarea datoriilor acumulate de acestea.

Exista si oameni de afaceri care nu incearca sa isi atraga noi clienti de pe urma problemelor celorlalti deoarece, din punctul lor de vedere, competitia trebuie sa se vada in calitatea serviciilor. 

Mai mult decat in alte perioade, profitand de problemele concurentei, poti apela cu forte marite la strategii de promovare prin mai multa publicitate si promotii. O alta varianta este si aceea de a scadea preturile pentru a oferi clientilor costuri mai mici. In sectorul imobiliar, ca si in multe alte domenii, apartamentele ar trebui construite cu costuri mai mici pentru ca pretul final sa fie mai scazut, iar oamenii sa poata profita de programul Prima Casa.

Conform principiului "necazul unuia, bucuria altuia", ocazia de a atrage clienti noi profitand de situatia dificila a unui competitor ramane in continuare o varianta de luat in calcul, mai ales in aceasta perioada.

 

 


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial