Tags: brand, branding, rolul brandului, target, afaceri, sfaturi utile, povestea brandului

A fi genial nu este de ajuns in economia de astazi. Ai nevoie de o poveste captivanta, astfel incat oamenii sa isi aduca aminte de tine.


Una din cele mai bune metode pentru ca un antreprenor sa supravietuiasca in acest climat competitiv si sa se diferentieze de ceilalti, este sa isi spuna povestea. 


Povestea inseamna cum comunicam unul cu celalalt. Te intrebi de ce site-urile de networking sunt asa populare? Raspunsul este simplu: pentru ca oamenii tanjesc dupa emotiile si sentimentele care apar o data cu spunerea unei povesti. 


Cele mai bune povesti de brand sunt irezistibile si fascinante intr-un mod in care targetul tau urmeaza sa il auda fara sa-si dea seama si fara sa faca efort. Spunand acest gen de povestioara, te vei clasa impreuna cu compania ta, ca lider de piata.


Cele mai de succes povesti spun ceva neasteptat, se adreseaza inimii, aducand consumatorului emotii si sentimente sau te provoaca sa traiesti viata la maxim. Ia exemplul Nike. Povestea lor de brand provoaca oamenii sa fie puternici, sa adopte o atitudine pozitiva, prin sloganul “Just do it”. Aceasta poveste inspira, continua sa fie populara printre fanii Nike si consumatorii din toata lumea. 

De ce este asa important pentru afacerea ta sa ai o poveste?


- O poveste autentica te face memorabil.
- Te diferentiaza de ceilalti.
- Iti aduce brandul la viata.
- Iti ofera un avantaj competitiv major.
- Targetul tau va raspunde pozitiv.
- Te va clasa ca lider in domeniul tau.


Ia in serios rolul brandului. Acesta este critic. Asemenea unui capitan de nava, vei trece cu brandul tau prin adevarate furtuni pe mare. Gandeste-te bine la comportamentul, intentia, tonul si atitudinea brandului tau. Chiar in acest moment, povestea lui poate transmite mesaje subliminale si poate spune o poveste de unul singur. In calitate de gardian al brandului afacerii tale, fii atent la orice fel de semnal pe care brandul tau il trimite publicului tinta.


Luand in serios rolul de observator al brandului, nu inseamna ca trebuie sa fii plictisitor si demodat. Cei care vegheaza asupra brandului, au de obicei un ascutit simt al umorului. Daca nu te simti suficient de bine cu brandul tau, intoarce-te la planul initial, si gandeste-te de ce ai inceput afacerea. 


Ridica nivelul de energie al brandului tau. Ce iti vine in minte atunci cand te gandesti la branduri precum Apple, Target, Virgin sau Nike? Probabil ca te gandesti la personalitati puternice, la energie de neegalat sau atragere ca din partea unui magnet. Acum, imagineaza-ti ca simti pulsul unuia dintre aceste branduri. Ai concluziona spunand ca sunt cu adevarat “vii”, aratand semne vitale puternice, nu-i asa?


Targetul tau are o abilitate ciudata de a observa pulsul sau energia brandului. Incearca sa cresti nivelul de energie al brandului, pentru ca o usoara suparare se poate sa nu se opreasca aici. Analizeaza limbajul pe care il folosesti in comunicarea ta prin intermediul marketingului. Este plictisitor, sau are o energie dinamica? Oricum, exista ceva foarte atragator si contagios cand vine vorba de branduri care transmit energie, pasiune si care reflecta personlitatea celor care le-au creat. Este o modalitate prin care antreprenorul sau persoana avizata sa se ocupe de brand, acorda multa atentie pentru a-i da energie debordanta si a aduce pasiune in afacere.


Asigura-te ca toate aspectele brandului tau sunt in concordanta. Asa cum o masina merge cu viteza cand rotile sunt asezate cum trebuie, asa si brandul tau are nevoie sa fie observat. Vorbesc despre consecventa, despre toate caile prin care te adresezi publicului. De exemplu, daca mesajele de pe site-ul tau nu sunt postate corespunzator cu stirile din presa, sau cu actiunile si evenimentele tale, atunci brandul tau nu este atent analizat. Trebuie sa fii atent cu modul in care raspunzi la telefon, de felul in care echipa ta primeste clientii, de felul in care dai mana cu un client, de toate lucrurile care iti creeaza imaginea in fata publicului. Pentru ca brandul tau sa sensibilizeze clientii, trebuie sa fie bazat pe ceva cu adevarat real: viata ta, pasiunile tale.


Fii concis


Daca esti pregatit sa construiesti povestea brandului, adu-ti aminte acest sfat: daca vrei ca ceilalti sa te recunoasca, cea mai buna metoda este sa te recunosti tu mai intai. Inainte sa iti spui povestea, stabileste genul si insemnatatea mesajului pe care vrei sa il incluzi in poveste. 


Caracterul tau urmeaza sa defineasca exact ce se intampla in povestioara. Fii cat mai sincer, usor de inteles si de incredere cu putinta. Ce te face unic si diferit? Ce te recomanda?


Personalitatea ta va da contur povestii brandului. Ma refer aici la valorile personale, la integritate, la convingerile cele mai de pret si la etica. Gandeste-te ce te inspira si te motiveaza. Integreaza aceste lucruri in poveste. Iti vor aduce brandul la viata.


Stabileste pentru ce militezi in poveste. De ce faci ceea ce faci? Care este scopul tau? Ce este cel mai important in viata si afacerea ta?


-   Ce se intampla cu adevarat in povestea ta? Care este actiunea care face posibila activitatea celorlalte? Ce face ca povestea ta sa mearga mai departe?

-  Gandeste-te cum vrei sa reactioneze publicul tau cand va auzi povestea. La ce concluzie vrei sa ajunga consumatorii? Gandeste-te la pulsul brandului. Vor gasi oamenii semnele vitale ale brandului din povestea ta?


In concluzie, povestea brandului tau reflecta personalitatea afacerii tale?

Autor: Silviu Pavel

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial