Tags: strategii, management, companii

 Sa stii unde te afli pe piata este un atuu de care firma nu se poate lipsi. A-ti spiona competitorii devine astfel o strategie extrem de importanta pe care o poti aplica prin mai multe metode.

1.Expozitiile comerciale. Profita de faptul ca acolo companiile pun la dispozitie brosuri, cataloage cu produse si preturi, pliante. Aduna cat mai multe informatii si intreaba-i chiar pe cei aflati la standul de prezentare a companiei.

2. Trage cu urechea. Cei mai multi retaileri tin sedintele dimineata, chiar in magazin. Prefa-te ca esti doar un client interesat sa cumpere ceva si afla care sunt produsele care se vand cel mai bine sau ce furnizori se tin de promisiune.

3. Clientii lor. Afla de la clientii competiei ce prefera la companiile respective si ce anume si-ar dori sa gaseasca in plus. Profita de aceste informatii si ofera-le chiar tu produsele pe care si le doresc si pe care competitorii inca nu le ofera.

4. Departamentul de relatii cu clientii. Suna la mai multe companii si afla care sunt cele mai cerute produse si la ce se refera in general plangerile clientilor. Continua sa suni si la alte companii chiar daca un agent de la departamentul de relatii cu clientii nu va dori sa coopereze.

5. Angajati si angajatori. Afla ce fel de angajati cauta celelalte companii sau daca vor sa faca noi angajari si pe ce posturi. Urmarind activitatile de recrutare ale altei firme, poti afla adesea daca aceasta doreste sa se extinda si in ce directii.

6. Fii vanator de capete! Angajeaza fosti organizatori ai unor uniuni sindicale cu care inainte te confruntai in numele clientilor tai. Vaneaza oamenii pregatiti din celelalte companii si profita de prima ocazie pentru a-i aduce in organizatia ta.

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial