Tags: seminarii, traininguri motivationale, afaceri, bani

"Fixati-va scopuri inalte si ambitioase. Puneti-le pe hartie. Vizualizati succesul. Daca stiti unde vreti sa ajungeti, atunci intr-adevar veti ajunge acolo."

Marturisesc ca n-am inteles niciodata aceste strategii mentale, des vehiculate pe la tot felul de seminarii si traininguri motivationale. Si cand spun acest lucru, sa nu credeti ca am avut cumva idei preconcepute despre ele si despre eficienta lor - chiar am incercat sa aplic aceste strategii, dar, din pacate, m-am poticnit inca de la primul pas: "Fixati-va scopuri inalte si ambitioase." 

Ce inseamna, ca incepator in afaceri, sa-ti fixezi scopuri inalte si ambitioase? Inseamna sa-ti imaginezi, intr-un mod foarte optimist, ca peste 5 sau 10 ani afacerea ta iti va aduce o gramada de bani. Cam asta inseamna in esenta, nu-i asa? Inseamna sa-ti imaginezi, de exemplu, ca vei avea atunci 100.000 de clienti si vei rula 20 milioane de euro pe an (chiar daca acum nu ai niciun client si nu rulezi nici macar 1 leu). In afaceri, orice scop inalt si ambitios, oricat de artistic l-ai formula, tot la bani se reduce.

OK, nu te impiedica nimeni sa visezi frumos, doar ca apare o problema: ai vreun element care sa te indreptateasca sa crezi ca viziunea ta e si realizabila? Te bazezi pe ceva concret? Ca altfel nu faci decat un simplu exericitiu de imaginatie si te amagesti singur.

Desigur, poti oricand sa spui: "Vreau ca in 5 ani sa vand 100.000 de bucati din produsul meu". Dar clientii vor si ei? Te-ai intrebat asta? Si chiar daca ai noroc si ei sunt dispusi sa cumpere acum, esti sigur ca vor fi la fel de dispusi si peste 3 luni? Nevoile lor, gusturile lor, preferintele lor vor evolua, cu siguranta. Vei fi in stare sa tii pasul cu ele, timp de 5 ani de acum incolo?

Te hazardezi daca raspunzi acum, pur si simplu nu ai cum sa stii acest lucru.

Iata motivul pentru care nu cred in strategiile mentale de genul "Vizualizati succesul!". Vizualizezi tu ce vizualizezi, dar e foarte probabil ca viziunea ta sa fie complet paralela cu cerintele pietei aflate permanent in schimbare.

Mult mai practic mi se pare in schimb sa incepi cu pasi mici, sa iei permanent pulsul pietei si sa te adaptezi din mers. Copiii, cand sunt bebelusi, nu stiu ca la un moment dat, peste 5 ani, vor putea sa alerge cu 10 km/h. Nu stiu asta si nici nu-i intereseaza. Deocamdata ei vor doar sa apuce jucaria care se afla la 3 metri de ei. Si incep sa se tarasca spre ea. Apoi capata curaj, se ridica in picioare, fac primii pasi, apuca alte jucarii, din alte camere, castiga experienta si, in final, alearga. Si tot acest proces, plin de descoperiri si de surprize, ii umple de incantare.

De ce sa vizualizam succesul? N-are niciun rost. Daca-l vizualizam gresit, am pierdut timpul. Iar daca se-ntampla cumva si-l vizualizam corect, unde mai e surpriza, emotia necunoscutului? A sti in orice moment unde vei fi peste 5 ani n-are niciun farmec.

 

 

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial