Tags: concurenta, vanzare, aer conditionat, afacere

Cunoasterea concurentei reprezinta o parte importanta din munca implicata de deschiderea unei noi afaceri. Ignorarea concurentilor poate duce la esec.

Wallace conducea o mica firma de marketing si realizase cateva campanii promotionale de succes (lansarea unor magazine, deschiderea unor noi restaurante) si ajutase cativa mici producatori sa-si vanda produsele.

La un moment dat i s-a oferit prilejul de a face ceva cu adevarat mare. Un inventator i-a prezentat prototipul unui nou sistem de aer conditionat atat de efficient, incat procentul de eliminare a bacteriilor din aer era de 99,9%.

Wallace era pe punctul de a semna un contract cu inventatorul, prin care obtinea drepturi de vanzare exclusive, in intreaga lume, timp de 12 ani, cu un comision garantat la fiecare vanzare. Wallace a petrecut un an creand si distribuind documentatia de promovare si specificatiile tehnice si efectuand testari in spitale, care sa demonstreze eficacitatea instalatiei.

Prima comanda a sosit din Orientul Mijlociu, unde trebuia sa echipeze salile de operatii din intreaga retea sanitara a unei tari. Era o comanda de 3.800.000 $, din care lui Wallace ii reveneau, sub forma de comision, 950.000 $.

Dar chiar inainte de lansarea in fabricatie a aparatelor, directorii unui mare concern specializat in instalatii de aer conditionat au intrat pe fir: ei i-au oferit inventatorului 1.000.000 $ ca drepturi de autor pentru inventia sa si l-au convins sa accepte, explicandu-i ca suma aceasta o va primi fara sa-si mai bata capul cu riscurile si volumul urias de munca necesar pentru punerea pe picioare a unei firme care - nu-i asa? - s-ar putea sa nu fie profitabila. In plus, i-au oferit consultanta juridica pentru a rezilia contractul cu Wallace si l-au invatat ce trebuie sa faca pentru a plati taxe cat mai mici.

Inventatorul a ales banii, in ciuda tuturor principiilor etice, si a vandut drepturile asupra inventiei sale. (Bineinteles ca prototipul a fost apoi depozitat intr-un laborator al concernului care il cumparase, iar acesta a continuat sa vanda mai departe propriile produse.)

Wallace a fost astfel lasat pe dinafara. El nu si-a permis sa se judece cu marele concern, nedispunand de sumele necesare unui proces lung si costisitor, iar munca sa de un an s-a dus pe apa sambetei. Daca el s-ar fi gandit la riscurile pe care le implica existenta concurentei, si-ar fi putut proteja mai eficient interesele.

Evident ca acesta este un caz extrem. In general, situatiile in care veti fi pusi vor fi mult mai putin dramatice. Dar retineti ca trebuie sa va cunoasteti competitorii inainte de inceperea efectiva a afacerii.

 

 

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial