Tags: marketing, succes, produs, marturii

de Silvia Bucsan

 

Printre numeroasele tehnici folosite de departamentele de marketing ale firmelor pentru a creste volumul vanzarilor exista una care garanteaza (in principiu) obtinerea unor rezultate foarte bune.

Tehnica la care ne referim consta in utilizarea in cadrul mesajelor promotionale a marturiilor, adica a acelor pareri exprimate de diverse persoane (clienti obisnuiti, celebritati, experti etc.) vis--vis de produsul sau serviciul promovat.

De ce este atat de important sa castigati increderea clientilor? Simplu: daca potentialii clienti nu au incredere in dvs. si in ceea ce le oferiti, nu cumpara. Ca sa intelegeti mai bine, ganditi-va ca modul in care gandeste clientul ar putea fi foarte bine rezumat in urmatoarea descriere:

"Ori de cate ori mi se propune sa cumpar ceva, trebuie sa fiu convins ca totul va fi in regula dupa ce cumpar. Eu ma tem, sunt sceptic, am indoieli... Si asta pentru ca m-am pacalit de mai multe ori, descoperind, cand era prea tarziu, ca ceea ce se spunea in reclama despre produs era departe de realitate. Pe deasupra, nu trece o zi in care sa nu citesc in presa despre tot felul de porcarii din sfera afacerilor sau a politicului. Necinstea si inselaciunea sunt lucruri cat se poate de obisnuite. Ca urmare, in climatul acesta profund negativ, de ce ar trebui sa cred ceea ce prezinta reclama firmei tale?"

Cu o astfel de atitudine trebuie sa va luptati. O atitudine perfect logica de altfel, dar care ii determina pe clienti sa ia cu precautie decizia de a cumpara. Ei nu vor sa piarda bani si, mai important chiar, nu vor sa se simta pacaliti. Aceasta teama a lor (dobandita) trebuie eliminata si instrumentul de marketing care reuseste cel mai bine sa faca asta il constituie marturiile unor persoane neimplicate in afacerea dvs.

Motivul e banal: daca spui tu insuti despre tine ca esti bun, oamenii ignora mesajul; dar daca altii spun despre tine ca esti bun, mesajul (acelasi, de fapt) capata credibilitate.

Iata de ce sunt marturiile atat de eficiente ca instrumente de marketing - pentru ca ofera credibilitate si incredere. Iar cand o firma de incredere ofera un produs credibil, succesul este garantat.

 

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial