Tags: reclama, bani, produs

Aveti un produs. Bun, slab, nu stiti inca, piata va decide. Va ganditi sa iesiti cu el la vanzare, dar pentru asta, evident, trebuie sa ii faceti o promovare sa zicem o promovare scrisa, ca sunteti la inceput si nu aveti bani pentru spoturi radio si clipuri TV.

O caseta de reclama intr-un cotidian de mare tiraj vi se pare solutia cea mai buna. Nu costa o avere si constituie un test excelent pentru a vedea cat de interesat este publicul de oferta dvs.

Caseta apare, exact asa cum ati conceput-o dvs., si... nimic. Din cei 300.000 de cititori ai ziarului respectiv nici macar unul nu va suna. "E clar, piata nu e inca pregatita", va ganditi dvs. "Am pierdut banii pe reclama, dar bine macar ca stiu ca nu trebuie sa merg mai departe cu produsul asta." Dar, inainte de renunta definitiv la afacere, mai faceti o incercare: o caseta de acelesi dimensiuni, in acelasi cotidian, dar conceputa de data aceasta de un profesionist...

Extraordinar, caseta a doua va aduce 100 de comenzi ferme! Si nu intelegeti nimic: produsul este exact acelasi, pretul e acelasi... Ce anume i-a deteminat pe oameni sa faca poteca spre firma dvs.? De unde interesul acesta?

Ei bine, interesul acesta n-a aparut brusc. Oamenii erau la fel de interesati de produsul dvs. si la precedenta aparitie a reclamei, doar ca atunci mesajul era pur şi simplu slab. Profesionistul n-a facut decat sa prezinte ALTFEL acelasi produs.

Pentru a stimula potentialii clienti sa sune cat mai repede, un patron a hotarat sa ofere un cadou tuturor celor care suna pana la o anumita data. Si a avut de ales intre formularile "veti primi un cadou GRATUIT" si "veti primi un cadou".

Toti cunoscutii l-au sfatuit sa opteze pentru a doua formulare, deoarece expresia "cadou gratuit" e o stupizenie, cadoul neputand fi altfel decat gratuit. Patronul n-a fost insa foarte convins, asa ca a  hotarat ca jumatate din pliante sa fie tiparite cu prima formulare si cealalta jumatate cu a doua.

Rezultatul? Pliantul cu "cadou GRATUIT" a adus de trei ori mai multe comenzi decat celalalt, plus ca foarte multi dintre cei care au primit a doua varianta, cea mai putin eficienta, au sunat sa intrebe daca respectivul cadou este... gratuit.

Ca urmare, lasati deoparte subtilitatile gramaticale si presupunerile de genul "clientul e suficient de destept ca sa inteleaga ce vreau de la el" si acordati atentie fiecarui amanunt care va poate ajuta sa va atingeti scopul: obtinerea cat mai multor comenzi.

 

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial