Tags: vanzari, relatii publice, resurse umane, manager

Intr-o zi, presedintele unei companii lua pranzul intr-un restaurant cand, la o masa vecina, a remarcat prezenta a patru dintre directorii firmei sale. 

Acestia erau foarte prinsi intr-o discutie si vorbeau destul de tare, astfel incat presedintele a auzit fara sa vrea spusele fiecaruia.

Nu incape indoiala, spunea directorul de productie, toata forta unei companii sta in calitatea produsului. Daca nu ai un produs solid, bine pus la punct, esti terminat.

Gresit! a sarit directorul de vanzari, poti sa ai cel mai bun produs din lume, dar daca nu-l vinzi, n-ai facut nici o branza. Baza sta, asadar, in echipa de agenti comerciali si in sistemul de vanzare.

Directorul de relatii publice a intervenit si el: Incercati sa vindeti ceva unei persoane care nu are incredere in voi. Credeti ca veti reusi? Fara o buna imagine, atat in interiorul, cat si in exteriorul firmei, n-aveti sanse de succes.

Eu cred ca nu priviti lucrurile in ansamblu, a spus al patrulea director, cel de resurse umane. Doar stim cu totii ca oamenii sunt cea mai importanta avutie a unei firme. Tot secretul e sa ai angajati competenti si motivati, care sa dea ce au mai bun in ei.

Argumentele au continuat sa zboare dintr-o parte in alta si discutia s-a prelungit, fiecare dintre cei patru directori incercand sa-si convinga colegii ca el are dreptate.

Dupa ce a terminat de mancat, presedintele s-a ridicat, s-a apropiat de masa unde se purta acea discutie animata si a spus: Domnilor, am ascultat involuntar mica voastra disputa si sunt de-a dreptul incantat de mandria cu care va aparati teritoriul.

Trebuie sa va marturisesc insa, pe baza experientei mele, ca nici unul dintre voi nu are dreptate. Nu exista un departament care sa fie, el singur, responsabil pentru succesul unei firme.

Cand ajungi sa intelegi cum stau lucrurile, iti dai seama ca a conduce o firma spre succes e ca si cum ai jongla cu cinci bile simultan. Patru bile sunt albe. Pe prima dintre ele scrie PRODUS, pe a doua VANZARI, pe a treia RELATII PUBLICE si pe a patra RESURSE UMANE.

Dar mai exista si a cincea bila, una rosie, pe care scrie PROFIT. Iar singura regula care trebuie respectata e urmatoarea: orice s-ar intampla, nu scapati bila rosie!

 

 

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial