Tags: distributie, marfa, vanzari, afaceri

Cunosc pe cineva care, de 8 ani, este agent de distributie pentru diverse firme. Altfel spus, treaba lui este sa vanda. Orice, de la napolitane la fier-beton. Merge din magazin in magazin, intreaba de patron, discuta cu acesta, lasa o oferta pentru a fi studiata, aduce si niste mostre daca e cazul, apoi, daca treaba se leaga, vine cu marfa si cu factura.


Lucreaza pe baza de comision din sumele platite de magazinele-client, ca urmare se implica si in incasarea banilor mai finut, mai agresiv, dupa cum se prezinta situatia, si nu se lasa pana cand nu se inchide cercul si toata lumea e multumita. Inclusiv el.
Persoana  in cauza nu are cine stie ce studii si nu cred ca a pus vreodata mana pe o carte de marketing. Dar spune cu mandrie ca, in ciuda acestor lipsuri, poate vinde oricand de 10 ori mai mult decat orice absolvent magna cum laude de ASE. Si eu il cred.

Experienta, aceasta temelie a succesului in afaceri, nu inseamna strategii predate pe la cursuri si seminarii de tot felul. Nu inseamna nici sfaturi de la prieteni, nici povesti motivationale citite pe Internet. Toate astea le uiti a doua zi. Experienta inseamna invataminte rezultate din contactul cu lumea reala, din efortul practic, concret, de zi cu zi, de a face o afacere. Acestea sunt singurele invataminte adevarate.


Da, cand esti implicat pana-n gat intr-o afacere si te lovesti de un obstacol acolo unde nici nu gandeai ca ar putea fi vreun obstacol, cand descoperi pe propria piele ca un lucru despre care erai sigur ca va merge de fapt nu merge de-abia atunci poti spune ca inveti ceva. Ceva valoros, pe care te poti baza 100% si alta data. Pentru ca aici nu mai e vorba de parerea lui X, chiar daca X este un mare profesor universitar, ci de "parerea" pietei. Singura parere care conteaza.

Va ganditi sa intrati in afaceri? Atunci cautati mai intai sa castigati ceva experienta,  cautati realitatea din teren. Nu e greu, nu e costisitor si poate fi chiar fascinant. E suficient sa va implicati de buna voie in tot felul de actiuni care presupun contactul cu oamenii (cu cat mai multi oameni):
1) Dati un anunt la mica publicitate si vedeti cate persoane va suna;
2)  Intrati intr-o primarie si luptati-va sa obtineti un aviz oarecare;
3) Incercati sa vindeti un autoturism in targ.

Si chiar daca atunci cand faceti aceste lucruri nu va ganditi inca serios sa demarati o afacere, veti descoperi mai tarziu ca tocmai datorita acestor lucruri sunteti pregatit sa demarati o afacere.



|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial