Tags: afacere, afaceri haine, haine pentru grasi, haine xxl


Cu siguranta, ai auzit de multe ori expresia: "Nu stiu ce haine sa mai pun pe mine!". O spun de regula majoritatea femeilor (din cochetarie ), dar si cei cu venituri modeste, care nu-si permit extravagante vestimentare. 

Exista insa o categorie de persoane pentru care a gasi un articol de imbracaminte pe masura este o adevarata problema. Este vorba de persoanele supraponderale, care parca nici nu ar exista pentru producatorii vestimentari, daca este sa te iei dupa lipsa hainelor masura XXL din rafturile magazinelor. 

Emilian Herescu, patronul firmei Lucy Hera si al primului magazin cu "haine pentru grasi si grasuti" din tara s-a confruntat cu aceasta problema. La cele 240 kg ale sale ii era foarte greu sa gaseasca o imbracaminte potrivita.

Nevoia l-a determinat sa puna pe picioare afacerea de productie si desfacere de haine pentru supraponderali. O oportunitate extraordinara, pentru ca demararea afacerii nu necesita investitii majore, in schimb are o clientela sigura si foarte bine conturata.

O afacere cu 3 milioane de potentiali clienti!

Emilian Herescu: "In Romania exista piete de nisa pe care poti patrunde adresandu-te unui segment anume de populatie". 

Datele statistice nu fac decat sa-i confirme spusele: jumatate din populatia tarii  este formata din persoane cu un surplus de 5-15 kg, iar dintre acestea 30% sunt supraponderale. Aceasta inseamna aproximativ 3,5 milioane de oameni, clienti potentiali. Cati intreprinzatori se pot lauda cu o asa acuratete si exactitate a segmentului de piata vizat? 

Heresecu a intuit foarte bine oportunitatea de afaceri: "Plecand de la o problema personala, cauzata de faptul ca m-am ingrasat foarte mult si observand ca nu-mi pot gasi haine pe masura mea, m-am gandit ca ar fi bine sa incep sa fac eu aceste haine." 

A inceput in 1996 cu o investitie minima (aproximativ 300.000 de lei vechi) constand in cateva articole de imbracaminte XXL pe care le desfacea intr-o incapere auxiliara din magazinul sotiei sale. 

Magazinul cu haine pentru grasi si grasuti

Perioada de inceput poate fi considerata si ca o testare a pietei. De la acea incapere a trecut la un boutique stradal, demolat ulterior, odata cu alte constructii similare. Din aprilie 2002 a deschis primul magazin cu "haine pentru grasi si grasuti", situat in apropierea Garii de Nord. Investitia necesara demararii afacerii a acoperit chiria spatiului si amenajarea lui: zugravit, rafturi pentru marfa, cabina proba.

Pozitionarea excelenta a fost un atu important: l-a ajutat sa se faca repede cunoscut, zona fiind una cu trafic intens, iar Gara constituia un reper clar si foarte usor de gasit, atat de bucuresteni, cat si de cei aflati in trecere prin Capitala.

Problema cea mai importanta era identificarea unui croitor si a unui furnizor de materiale care sa asigure tot stocul de marfa necesar pentru aprovizionarea magazinului. Herescu a identificat la Slatina un partener de afaceri care, ca si el, a sesizat potentialul acestei afaceri. A semnat un contract de fidelitate si are astfel asigurata marfa pentru magazin. Partenerul din provincie se ocupa cu achizitionarea materialelor textile si apoi cu croirea lor. 

Materialele folosite (bumbac, lana) precum si celelate accesorii sunt noi si toate sunt produse in tara. Chiar daca este vorba de haine mai speciale, datorita dimensiunilor mari, tendintele modei nu sunt neglijate. Astfel se poate spune ca, din acest punct de vedere, persoanele supraponderale nu sunt discriminate. Ele pot purta jeans, pantaloni de catifea raiata sau veste si pantaloni de camuflaj.

Spre exemplu, in sezonul de vara s-au bucurat de succes camasile de tip "hawaiana", care au fost printre cele mai vandute articole. Aprovizionarea magazinului se face de doua ori pe anotimp, asigurandu-se astfel stocuri de marfa suficiente. 



|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial