Criza este un lucru normal prin care trece orice companie la un moment dat. Chiar daca un astfel de fenomen aduce aparent doar pierderi, el poate fi punctul unor schimbari pozitive. Cand totul incepe sa mearga din ce in ce mai rau, managerul firmei trebuie sa se gandeasca la un plan de salvare. Din fericire, solutiile exista si sunt la indemana ta. In continuare, iti propunem 10 astfel de masuri :

1. Incercati sa studiati partea contabila. Astfel, luati o coala alba si trasati doua coloane. Pe prima coloana puneti ratele, facturile la utilitati, chiria etc. Calculati toate aceste sume pentru ca rezultatul reprezinta datoriile pe care le aveti. Tineti minte aceasta suma pentru ca ea reprezinta realitatea. Cea de-a doua coloana contine sumele pe care trebuie sa le primiti. Acest exercitiu nu trebuie sa va sperie, este doar un mod de a intelege care este problema cu care va confruntati ai va va ajuta sa gasiti cele mai bune solutii.

2. Incetati sa mai cheltuiti bani. Stopeaza sau cel putin incearca sa restrangi cheltuielile firmei. Puneti-va mereu intrebarea : "Lucrul acesta este indispensabil ? Putem trece peste el fara a avea nicio consecinta negativa?"

3 . Evaluaţi performantele personalului dumneavoastra din fiecare sector al departamentelor (administrativ, productiv, tehnic, comercial). Pentru a putea salva compania, va trebui sa disponibilizati un anumit numar de angajati.

4. Vindeti toate bunurile neproductive si de care nu mai faceti uz (fie ca vorbim de obiecte de birou, calculatoare sau de autovehicule).

5. Renegociati termenele de plata a datoriilor bancare pe care le aveti.

6 . Incercati sa reduceti cat mai mult posibil bugetul pentru publicitate. Adapatati-va la noile metode alternative de publicitate, ca retelele de socializare, cum ar fi Facebook-ul sau Linked In. Va puteti construi un site si astfel puteti obtine acest serviciu in mod gratuit.

7. Reduceti cheltuielile dumneavoastra pe care le faceati in mod obisnuit. De exemplu, achizitionati mai putine rechizite de birou sau renuntati fie la telefonul fix, fie la telefonul mobil.

Autor: Anca Murgoci

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial