Tags: pr, brand, media, articole, premii

Din punctul meu de vedere, cel mai mare pacat din zona relatiilor publice este pacatul de a nu face absolut nimic, iar apoi de a te intreba de ce nu ai captat atentia mediei.

Ca proprietar de afacere mica sau manager, poti invata din acest articol cum sa iti conduci propria campanie de PR. Sau, poti contracta o firma de consultanta in PR  pentru a te asista la acest proces.

Orice ai alege sa faci, ramane la alegerea ta daca folosesti tacticile cunoscute de PR pentru a imbunatati recunoasterea brand-ului tau si pentru a da credibilitate. Iata 7 sfaturi care te vor ajuta sa iti depasesti eforturile de PR si sa iti imbunatatesti programele existente:

1. Concentreaza-te pe ceea ce merita sa devina o stire
Stirile reale sunt un magnet important pentru editorii de stiri si pentru reporteri, insa nu si ceva inventat despre care tu crezi ca ar fi interesant pentru media. Vei avea mult mai mult succes oricum daca anuntul facut de tine se va baza pe ceva real, care se poate dovedi, decat pe ceva care se dovedeste a fi interesant doar pentru tine.

2. Updateaza-ti  instrumentele de PR
Instrumentele de baza pentru a fi interesant si atragator pentru reporteri sunt: comunicatele de presa scrise corect, pachete media/presa (atat online, cat si presa scrisa), articole cu intrebari si raspunsuri, articole istorice, fotografii (rezolutie buna pentru a fi printate) si articole tehnice precum studii de caz. Cu cat esti mai dispus sa furnizezi informatii reporterilor, cu atat mai mult vei ajunge sa acoperi mai multa spatiu, si oamenii vor ajunge astfel sa te recunoasca.

3. Utilizeaza serviciile newswire
Aceste servicii, daca sunt selectate, scrise si sincronizate eficient, sporesc atentia din partea mediei. Serviciile specializate iti pot oferi expunere mai mare atat pentru media, cat si pentru consumatorii potentiali care cauta pe internet dupa produsele sau serviciile tale, daca acel comunicat/articol a ramas postat online.

4. Incearca sa devii experimentat in materie de campanii de emailing
E-mailul este cea mai solicitata forma de comunicare pentru a ajunge la presa de stiri.

5. Foloseste-te de serviciile de “Lead”
Aceste servicii sunt instrumente speciale de PR care permit reporterilor care au un deadline sa ajunga la companii sau persoane fizice pentru informatii si interviuri.

6. Impartaseste din experienta ta scriind articole
Articolele specializate, ca acesta pe care il citesti acum, sunt articole pe care le scrii pentru presa scrisa (de obicei, la invitatia unui editor) despre zona in care iti desfasori activitatea. In general, articolele au intre 250 si 2000 de cuvinte. De obicei, intr-un paragraf scurt din final se vorbeste despre experienta autorului, se explica putin despre compania sau organizatia in care acesta lucreaza si se pun la dispozitia cititorului contacte.

7. Castiga premii sau trofee pentru a atrage atentia
Reteta unui premiu pentru o industrie sau o comunitate este un instrument de stiri care te poate ajuta sa atragi atentia editorilor si reporterilor, ca apoi sa castigi increderea mediei. Concentrarea pe premii ofera invingatorului un motiv de a se extinde pe un subiect particular furnizand informatii aditionale sau fotografii relevante. Destul de frecvent, prestigiul adus de un trofeu ofera increderea necesara pentru a securiza un profil sau un articol despre o companie sau organizatie.

Un specialist te poate asista in campaniile tale de PR pentru a te ajuta sa intelegi diferitele tactici disponibile.

Mult succes in construirea brand-ului tau!

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial