Tags: concurenta, marketing, comunicare in masa, publicitate, cunoasterea competitorului, firma concurenta, strategie

Cei care se ocupa de partea de creativitate intr-o firma uita adesea ca nu este suficient sa imagineze o noua reclama, ci trebuie sa se gandeasca si la competitori deoarece acestia lupta tot prin publicitate pentru acelasi public. Sunt intrebari pe care uita sa si le puna.

 

1. Pe cine vaneaza concurenta?
Ce spun concurentii? Cum spun ceea ce spun? Cat de des isi fac publicitate? Cat ii costa publicitatea pe care o fac? Un combatant puternic trebuie sa lupte continuu si sa isi determine concurenta sa reactioneze. Aceasta atitudine duce la o sensibilitate care ii permite publicitatii sa se schimbe pentru a reactiona fata de un imbold competitiv. Cunoasterea cu adevarat a intregii piete te ajuta sa faci "primenirile" necesare si sa fii pregatit pentru orice.

 

2. Stii sa vezi in detaliu?
Conditia esentiala pentru a fi mai bun decat concurenta este sa ii cunosti in amanunt strategia de marketing. De data aceasta ai voie sa-ti spionezi vecinii fara sa te judece nimeni. Este obligatoriu sa stii care le sunt planurile, scopurile, bugetul, mijloacele de comunicare in masa, identitatea, punctele forte, slabiciunile, pozitia pe piata. Exista firme care ofera acum spre vanzare baze intregi de date, iar strategia de publicitate o poti studia din cataloagele de reclama aflate in bibliotecile de profil.

 

3. Ce faci mai intai?
Cel mai usor este sa incepi cu ajutorul unei firme specializate in oferirea serviciului de cumparare a mijloacelor de comunicare in masa. Astfel, apelezi la specialistii din domeniu si nu risti sa irosesti bani pe publicitate fara sa ai un plan anume. Cunoasterea competitorului te va ajuta sa fii intotdeauna cu un pas inaintea sau deasupra acestuia. Astfel, daca firma concurenta ofera livrare gratuita, tu vei oferi incarcare si livrare gratuita. Daca serviciul lor de asistenta este de 10 ore, tu fa-l pe al tau de 12 ore. Trebuie sa stii ce se intampla in prezent pentru a putea actiona gandind in viitor. In marketing nu poti actiona acum fara sa te gandesti la urmarile pe care le vor avea actiunile tale mai departe.

 

4. Cum reactionezi atunci cand esti copiat?
Sa fii copiat de competitori, in publicitate, este un lucru obisnuit si inevitabil atunci cand campania ta este foarte buna. Exista trei lucruri pe care le poti face:
- ignora-i in totalitate si incearca sa procedezi in asa fel incat unii dintre potentialii lor clienti sa afle ca respectivii competitori te copiaza. Vei castiga astfel respectul acelor clienti.

- modifica-ti strategia prin mici detalii. Daca un competitor practica un pret mai mic decat al tau, pune accentul pe valoarea produsului si arata ca aceasta este mai importanta decat pretul.

- infrunta-ti concurenta si adu in centrul atentiei publice faptul ca strategia ta este copiata (fa rost de dovezi concrete, comparatii, marturii).

 

5. Cum rezist in fata concurentei?
In functie de resursele de care dispui, poti sa faci fata concurentei prin mai multe metode:
- ai grija sa fii greu de imitat in strategia pe care o aplici;
- promoveaza valoarea mai presus de pret;
- mentine in permanenta identitatea firmei la un nivel inalt;
- fii flexibil;
- ai grija sa stii ce sa schimbi atunci cand esti copiat.

 

Nu uita ca si competitorii tai sunt poate la fel de bine pregatiti. De aceea, este important sa ii urmaresti tot timpul, sa le cunosti strategia, produsele, punctele forte, precum si punctele slabe. Citeste revistele de profil, cumpara publicatiile din domeniu si inarmeaza-te pentru lupta continua dintre tine si competitorii tai.

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial