Tags: management, declin, sfaturi, strategii, lideri de succes

 

Ce iti mai ramane de facut atunci cand compania ta intra pe un fagas nefast? Ce solutii mai ai atunci cand bancile nu vor sa iti mai dea credit si simti ca afacerea pentru care ai muncit atat de mult o sa dispara? Din fericire, exista mai multe solutii, important este ca tu sa fii informat si sa urmezi sfaturile indeaproape, avand incredere ca vei reusi.

1. Cultura increderii. De foarte multe ori, atunci cand o companie se afla in criza, cultura organizationala contribuie la accentuarea fenomenului. Trebuie creata astfel inca din timp o cultura a increderii astfel incat obiceiurile si comportamentele sa favorizeze rezolvarea problemelor din cadrul companiei. Intr-o situatie de criza, liderii nu se confrunta deci doar cu problemele operationale, financiare si strategice, ci si cu o atitudine defetista a celor din companie.

2. Transmite valoare prin actiunile tale. Orice lider trebuie sa aiba grija ca atunci cand ia o anumita decizie sa transmita oamenilor incredere si responsabilitate. Multe investitii ar trebui facute si in resurse pentru a crea un climat stabil din punct de vedere emotional. Trebuie ca angajatii sa simta ca sunt apreciati. Astfel, renovarea birourilor sau crearea unui mediu de lucru placut pot influenta in mod pozitiv energia si eficacitatea angajatilor.

3. Descopera cine stie sa mearga mai departe. In momentele dificile prin care trece firma, vei descoperi cine renunta din prima si cine isi doreste sa lupte mai departe. Vei vedea cine este cu adevarat pasionat de ceea ce face si isi doreste succesul companiei. Profita de aceste momente pentru a aduna in jurul tau oameni de valoare care vad compania asa cum o vezi chiar tu.

4. Nu te baza la nesfarsit pe traditie. In mediul de afaceri lucrurile se schimba poate cel mai des. Tehnicile si strategiile pot sa nu mai dea rezultate intr-un anumit moment pentru ca doar cateva luni mai tarziu, sa se dovedeasca din nou de succes. Ai grija ca regulile jocului sa nu se bazeze pe aceleasi strategii care ti-au adus candva succesul. Uneori traditia poate sa aduca doar mijloace invechite de promovare si management. Este important sa fii deschis la nou, sa regandesti strategiile care au stat la baza businessului si sa gasesti solutii noi.

5. Curajul inseamna putere. Perioada de criza nu trebuie sa genereze o atmosfera pesimista. Eforturile facute vor trebui sa fie mai mari si sa se realizeze in mod permanent pentru a genera cicluri de crestere. Acestea vor duce la crearea unei stari optimiste care va reusi sa dea nastere unei bariere in calea declinului. Nu te teme sa muncesti mai mult pentru ca rezultatele se vor vedea si vor insemna o solutie pentru salvarea firmei.

6. Invata din greseli si din alte crize. Problemele pe care le intampina firma ar trebui sa ofere mai multa putere liderilor odata ce sunt depasite. Trebuie sa inveti din ceea ce ai reusit sa invingi si sa iti mentii o atitudine plina de incredere si de convingerea ca orice obstacol poate fi depasit prin munca sustinuta si efort.

7. Cei trei piloni ai increderii. Este important sa construiti un sistem care sa poate duce la reusite in mod repetat. Dar pentru aceasta trebuie ca mai intai sa fie construita acea cultura a increderii mentionata mai sus. Aceasta cultura se sprijina pe cei trei piloni ai increderii: responsabilitate, colaborare si initiativa. Increderea se va naste din raspunderea pe care liderul trebuie sa si-o asume in urma actiunilor sale, dar si din raspunderea pe care toti angajatii si-o asuma pentru sarcinile si actiunile lor. Colaborarea se bazeaza pe relatiile dintre oameni care lucreaza impreuna si iau decizii de comun acord.

8. Angajatii trebuie sa isi analizeze propriile performante. Orice lider bun stie ca a-si cunoaste angajatii inseamna un avantaj pentru companie. Acesti lideri creeaza sisteme in care oamenii isi analizeaza performantele si muncesc pentru a le imbunatati. Ulterior, sunt analizate datele si contributia pe care fiecare a avut-o in cazul unui succes.

9. Esecul nu este ceva de netrecut. Esecul nu inseamna nici piedica de nedepasit, nici un simplu episod din istoria unei companii. Esecul, ca si succesul, inseamna directii, traiectorii, cai. Un lider trebuie sa aiba grija sa directioneze in permanenta compania pe un drum optimist, iar efortul si munca trebuie sa existe in permanenta.

10. Unele reveniri pot fi inselatoare. In urma unui esec, unii oameni aluneca pe panta pesimismului si isi pierd increderea ca mai pot face lucruri bune pentru companie. Liderii schimba de obicei oamenii de varf pentru ca acestia pot aduce un nou suflu companiei si pot oferi o noua perspectiva. Exista insa si riscul ca ceilalti angajati sa ii vada ca pe niste dusmani asa ca un lider de succes va sti cum sa vindece compania fara sa o raneasca in mod iremediabil.

 


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial