Tags: idei de afaceri, idei afaceri, afaceri, gradinita, gradinita particulara, cresa, after-school

Ingrijirea, supravegherea si educarea copiilor prescolari, pe perioada cat parintii sunt la serviciu reprezinta o mare raspundere, o provocare si un pas greu de indeplinit. Cerintele sunt foarte mari la o gradinita particulara: copilul trebuie ingrijit, educat si trebuie sa beneficieze de o atentie individuala, nu colectiva. Succesul afacerii depinde in mare masura de aplicarea unor strategii care se refera la nivelul taxelor percepute si la diversitatea serviciilor oferite. 

Dar, ce inceput este usor? Odata depasita faza initiala, lucrurile vor incepe sa fie mai simple, cheltuielile mai mici iar sistemul recomandarilor va functiona astfel incat afacerea sa merite.

In conditii de concurenta, oferirea de servicii superioare din punct de vedere calitativ este primordiala pentru ca rentabilitatea afacerii sa fie crescuta.

Se poate spune ca sediul cresei sau al gradinitei seamana foarte mult cu un orasel al copiilor, in care acestia isi dezvolta potentialul intelectual intr-o atmosfera de libertate deplina, dar supravegheata cu atentie. In momentul in care ei nu mai vor sa plece acasa de la gradinita, inseamna ca sunteti pe drumul cel bun. Pentru a avea succes, insa, trebuie sa acordati exclusivitate acestei activitati care presupune un consum foarte mare de energie si timp, aproximativ 18 ore din 24. 

Factori de succes in cazul celor 3 idei de afaceri

1. Fantezia, constanta, rabdarea, pasiunea, seriozitatea sunt calitati absolut necesare in orice activitate in care sunt implicati copiii. Lucrul cu cei mici implica asumarea unor responsabilitati deloc simple, cum ar fi asigurarea confortului necesar, a securitatii mediului in care se desfasoara activitatile si a unei hrane de calitate, pentru ca ei sa aiba o dezvoltare armonioasa. Pentru a-i intege pe copii si pentru a reusi sa patrundeti in lumea lor interioara, trebuie sa aveti o imaginatie bogata si sa fiti pasionati de munca pe care o faceti.

2. Dragostea pentru copii este esentiala pentru cei care doresc sa infiinteze o gradinita. Lipsa acestei trasaturi de caracter atrage dupa sine o serie de alte dezavantaje - dezinteres, plictiseala, rea vointa - care afecteaza calitatea serviciilor oferite si, in final, determina falimentul afacerii.

3. Piata gradinitelor particulare este in continua crestere.  Decalajul tot mai mare dintre serviciile oferite de institutiile de invatamant de stat si cele particulare determina o crestere a optiunilor pentru cele din urma. Din ce in ce mai multi parinti isi doresc pentru copiii lor o ingrijire atenta, o hranire corespunzatoare, cursuri de limbi straine, informatica, muzica, dans, pictura, sculptura, sport, ceea ce nu exista in gradinitele de stat.

4. Anticiparea dorintelor parintilor creeaza un climat de incredere si de profesionalism. Parintii sunt foarte exigenti in ceea ce priveste conditiile in care copiii lor urmeaza sa stea, sa se joace, sa invete, sa manance sau sa doarma si, din acest motiv, sunt placut impresionati daca dorintele lor sunt deja indeplinite. Pe de alta parte, acest lucru duce la consolidarea relatiilor dintre parinti si educatori si, in plus, orice parinte multumit isi va exprima sentimentele de satisfactie in fata altor parinti. Ceea ce are ca rezultat cresterea numarului de clienti.

5. Asigurarea unei game cat mai diversificate de servicii, la preturi rezonabile va pozitioneaza inaintea concurentei. Oricine este interesat de servicii diverse si de calitate, pentru care trebuie sa plateasca mai putin decat in alta parte. Ca urmare, incercati sa oferiti in permanenta ceva nou clientilor si potentialilor clienti.

6. Alegerea unui amplasament corespunzator, intr-o zona cu spatii verzi. Parintii prefera, de obicei, ca sediul gradinitei sa fie amenajat intr-o vila, care sa aiba si curte, unde cei mici sa se poata juca in siguranta. De asemenea, dotarea cu echipamente adecvate este foarte importanta, atat in salile de curs, cat si la baie si la bucatarie.

7. Publicitatea prin mijloace potrivite face ca mesajul dvs. sa ajunga la clientii pe care ii vizati, iar costurile de productie sa fie mai mici. Astfel, veniturile sunt aceleasi sau poate chiar mai mari, iar cheltuielile considerabil mai reduse. Nu uitati, insa, ca mijloacele de promovare difera in functie de gradul de dezvoltare a afacerii.


|
|
Comentarii articol
Postat de: Toma Liviu
Da, asta chiar pot sa confirm ca este o afacere buna, si frumoasa.
2015-04-21 20:05:47

Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial