Tags: idei de afacei, idei afaceri, afaceri, casting, cafe, cinema


1. Casting-Cafe
In fiecare marti, zeci de oameni e imbulzesc in fata localului "The New World Cafe" din Munchen. Ei sunt atrasi nu de bucataria extraordinara sau de confortul deosebit, ci de posibilitatea de a aparea intr-un film pentru cinema sau televiziune. Aici este locul unde vine Carsten Kelm, patronul unei importante agentii de casting, pentru a cauta fete noi. 

Aceasta agentie a amenajat in cadrul localului un spatiu de 10 mp care functioneaza ca studio. Doritorii de roluri sunt fotografiati pe rand, in diverse atitudini, pe baza unui bon de ordine pe care il primesc la intrare. Si, asteptand sa le vina randul, ei comanda o cafea, un pahar de sampanie si gustari.

Ideea acestei cafenele ii apartine lui Kelm, el reusind sa o puna in practica in colaborare cu Kay Worsching, proprietarul localului. "Aproximativ 300 de persoane vin aici", spune Worsching, "si timp de 4 ore, cat dureaza filmarile, de la 1600 la 2000, am un castig de cca 766 euro". 

Iar Kelm completeaza: "Filmarea aici are pentru mine un mare avantaj. Practic, toata activitatea mea se desfasoara la cafenea si nici nu am nevoie sa-mi fac publicitate, deoarece locul acesta este foarte cunoscut." Kelm incaseaza 2.55 euro pentru doua fotografii si, in cele patru ore, aduna peste 383 euro. El are un fisier cu peste 12.000 de candidati si dintre acestia cca 150 primesc sau au sanse reale sa primeasca roluri in diverse filme si filmulete. Figurantii primesc cca 100 euro pentru fiecare zi de filmare, iar actorii amatori - intre 500 si 1.000 de euro.

2. Cinema intr-un tunel de metrou
Jorg Moser-Metius a avut o idee de afaceri traznet. El a observat ca drumul cu metroul prin tunelele intunecate este foarte monoton, asa ca s-a gandit sa schimbe aceasta situatie si sa scoata totodata un ban. Ideea sa a fost urmatoarea: sa monteze pe peretii tunelului, unul langa altul, cateva sute de panouri iluminate, care sa ilustreze fiecare o secventa dintr-un scurt film. 

Datorita vitezei metroului, aceste secvente urmau sa dea iluzia de miscare, similar cu modul cum sunt realizate desenele animate. Jorg a reusit sa convinga o firma importanta sa investeasca in acest proiect. Cheltuielile pentru realizarea si montarea a 900 de ecrane s-au ridicat la 2.000.000 euro, acesti bani urmand sa fie recuperati din inchirierea panourilor catre agentiile de publicitate. Altfel decat prin "proiectarea" unor filmulete publicitare nici nu s-ar fi putut vorbi de profitabilitatea acestei investitii.

O problema importanta care a trebuit sa fie rezolvata a constituit-o vizibilitatea panourilor, tinand cont ca, desi in tunel este intuneric, vagoanele sunt iluminate. Firma Optronic din Babelsberg a dezvoltat o metoda de punere in valoare a panourilor cu ajutorul unor reflectoare puternice si astfel problema a disparut.

La 1 mai 1998, a fost inaugurata aceasta inventie (Metro-Cinevision), prin proiectarea unui film de 30 de secunde al firmei Nike. Ulterior, plini de interes s-au aratat si actionarii EuroTunelului (care leaga Franta de Anglia).


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial